۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
1393/01/23 https://skums.ac.ir/img/NoImage.jpg
روزانه بالغ بر 2500 متقاضي در كلينيك امام علي ع شهركرد ويزيت ميگردند.
روزانه بالغ بر ۲۵۰۰ متقاضي در كلينيك امام (ع) شهركرد ويزيت مي شوند
به گزارش وب دا؛ مديرپلي كلينيك تخصصي و فوق تخصصي امام علي(ع) شهركرد با اعلام اين خبر افزود: اين خدمات در قالب ويزيت،‌ارائه خدمات راديولوژي، ‌سنوگرافي،‌ آزمايشگاه، ‌فيزيوتراپي و خدمات پاراكلينيك مي باشد.

مجتبي حيدري همچنين از انجام مقدمات راه اندازي كلينيك ديابت در اين مركز درماني خبر داد و افزود: ضمن ابلاغ كليه دستورالعمل هاي هيات رئيسه، آموزش هاي لازم جهت كادر درماني توسط متخصصين و فوق تخصصان غدد در حال انجام است.

به گفته وي، اين كلينيك از اوايل ارديبهشت ماه سال جاري با استقرار پزشك متخصص داخلي، كارشناسان پرستاري و تغذيه در خصوص درمان و ارائه آموزش هاي مراقبتي به مبتلايان به ديابت تيپ ۲ فعاليت خود را آغاز مي نمايد.

حيدري اذعان داشت: به منظور تسهيل روند درمان و مراقبت از بيماران مراجعه كننده به اين كلينيك،‌ارجاع بيمار به پزشك متخصص در ساير زمينه ها بدون نياز به نوبت قبلي در همان روز مراجعه به كلينيك انجام خواهد گرفت.

وي همچنين از راه اندازي كلينيك طب كار در اين مركز درماني خبر داد و گفت: مستخدمان و كارگران كليه مشاغل به ويژه مشاغل سخت از خدمات اين پلي كلينيك بهره مند خواهند شد.

به گفته وي، با راه اندازي اين كلينيك كليه تست هاي ورزشي،‌ انجام اكو و نوار قلب و اسپيرومتري در يك محل تجميع و با تعرفه ي دولتي به متقاضيان ارائه مي گردد.

وي با بيان اينكه هم اكنون نيز برخي از خدمات اين كلينيك شامل معاينات اوليه جسمي به متقاضايان ارائه مي گردد افزود: پيش بيني مي گردد كلينيك تخصصي طب كار در ماه هاي آغازين سال ۹۳ فعاليت خود را آغاز نمايد.

حيدري از افزايش رضايت مندي مراجعين با استفاده از سامانه نوبت دهي تلفني در اين مركز اظهار خرسندي كرد و افزود: اين سامانه از بهمن ماه سال ۹۱ راه اندازي و ضمن جلوگيري از تشكيل صف هاي طولاني مراجعين جهت اخذ نوبت، با اعلام زمان تقريبي حضور بيمار در مطب رضايتمندي مردم استان را در پي داشته است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر مراجعين يك روز پيش از حضور نوبت خود را از طريق سيستم تلفن گوياي ۳۱۰۳ اخذ مي نمايند افزود: به منظور رفاه حال هم استانيان عزيزمان به ويژه افرادي كه از مناطق دور دست استان به مركز مراجعه مي نمايند و همچنين بيماراني كه حين درمان با مشكل جسمي يا اختلالات دارويي مواجه شده اند و يا به علت مساعد نبودن وضعيت جسميشان خطر فوت يا از كار افتادن يكي از اعضاي حياتيشان وجود داشته باشد ۲۰ درصد نوبت ها حضوري داده مي شود.

وي همكاري مردم و مساعدت آنان در زمان هاي تاخير به علت حضور پزشك در اتاق عمل و انجام اعمال جراحي بيماران اورژانسي ناشي از تصادفات و حوادث را قابل تقدير دانست و افزود: علي رغم برنامه ريزي هاي انجام شده متاسفانه گاهي پزشك جراح براي نجات جان بيمار در بيمارستان از حضور به موقع در كلينيك معذور است.

حيدري گفت: تقاضاي مكرر مراجعين براي اخذ نوبت و حجم بالاي مراجعات به كلينيك موجب عدم تعادل بين ظرفيت و توان پزشك براي ارائه خدمت و حجم مراجعين مي گردد لذا در برخي موارد معدود اين امر بر كيفيت ارائه خدمات اثر سوء خواهد گذاشت.

وي بر ضرورت رعايت حقوق بيماران حين معاينه پزشك توسط ساير مراجعه كنندگان تاكيد كرد و افزود: متاسفانه علي رغم تذكرات پزشك برخي از مراجعين پيش از اتمام معاينات نفر قبل از خود وارد مطب پزشك مي شوند كه اين مسئله علاوه بر ناديده گرفتن حقوق افراد ، مانع از بيان مشكلات و علائم بيماري وي و در نتيجه سخت تر شدن كار تشخيص مي گردد.

مراجعين كلينيك در زمان انتظار با مباحث آموزشي آشنا مي شوند

مديرپلي كلينيك تخصصي و فوق تخصصي امام علي(ع) شهركرد گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهي افراد نسبت به بيماري ها و راه هاي پيشگيري از آن مباحث آموزشي در قالب كليپ تهيه و از طريق LCD هاي نصب شده در درمانگاه ها پخش مي گردد.

حيدري همچنين از توزيع پمفلت هاي حاوي برنامه غذايي سالم، فرهنگ صحيح مصرف دارو، معرفي برخي بيماري هاي شايع و راه هاي پيشگيري از آن و بروشورهاي علمي تاييد شده توسط متخصصين در بين مراجعين خبر داد.

وي افزود: با توجه به افزايش آمار مبتلايان به بيماري هاي ديابت و فشار خون بالا مباحث علمي با موضوعات اثرات سوء مصرف بي رويه روغن ، ‌نمك،‌ استعمال دخانيات و قليان ،‌ عوارض داروهاي لاغري غير مجاز و همچنين سلامت و ايمني افراد دياليزي در اولويت برنامه هاي آموزشي اين مركز قرار گرفته است.

به گفته وي،‌ ايجاد امكانات رفاهي جهت افزايش رضايتمندي مراجعين از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين كلينيك مي باشد.

حيدري استقرار استيشن اطلاعات و نيروي اطلاع رساني به مراجعين،‌ تهيه نصب صندوق هاي نظر سنجي، انتقادات و پيشنهادات و بررسي نظرات به صورت ماهانه ، تلاش براي بكارگيري بهترين تجهيزات تشخيصي و درماني در مركز، ‌استقرار تابلوي الكترونيكي جهت اطلاع رساني به مراجعين، ارائه خدمات رايگان به بيماران نيازمند را بخشي از اين امكانات بر شمرد.

تلاش كليه پرسنل پلي كلينيك قابل تقدير است

وي با اشاره به حجم بالاي مراجعات روزانه و ارائه خدمات متنوع تشخيصي و درماني در ۸ درمانگاه اين مركز افزود: پرسنل با تصور اينكه امروزشان پر كارتر از ديروز خواهد بود و خدمات امروز بايد بهتر از هر روز ارائه گردد به مراجعين خدمات ارائه مي نمايند.

تعداد بازدید: 99
Powered by DorsaPortal