بیمارستان سیدالشهداء فارسان
۱۳۹۸/۴/۲۶
معرفی واحد

مسئول واحد:معصومه شاهقليان
مسئول فني: مجيد شيرواني فارساني

 

شرح وظايف واحد 

سخت افزار

· سرويس دوره اي سخت افزار بيمارستان طبق فرآيند مربوطه

· رفع اشكالات و موارد پيش آمده در هر سيستم و لوازم جانبي و نصب سيستم عامل و درايوها

· برآورد نيازهاي سخت افزاري حوزه و نظارت بر خريد با هماهنگي مديريت بيمارستان و مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه

· رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبكه (داكت، پريز شبكه، رك، پچ پنل و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرايند رفع عيب شبكه، به شركتهاي قرارداد خارج بيمارستان

· رفع عيب اوليه تجهيزات فعال شبكه (سوييچ، اكسس پوينت، تجهيزات بي سيم و ...) و در صورت عدم رفع آن طبق فرايند رفع عيب شبكه، به شركتهاي قرارداد خارج بيمارستان


- نرم افزار

· نظارت بر پشتيبان گيري هفتگي از داده هاي مهم مربوط به نرم افزارها

· فراهم سازي بستر استفاده از منابع نرم افزاري شبكه ازقبيل نصب و راه اندازي نرم افزارهاي مورد درخواست كاربران با درنظرگرفتن نياز واقعي آنها جهت جلوگيري ازترافيك نرم افزاري در هر سيستم (قراردادن پكيج نرم افزارها در سرور)

· نيازسنجي نرم افزارهاي تحت شبكه حوزه مربوطه و اعلام آنها به مديريت فناوري و ارائه مشاوره هاي لازم دراين خصوص به مركز در جهت تهيه ، آماده سازي و ارتقاء نرم افزارهاي مورد نياز

· ارتباط مستمر با شركتهاي طرف قرارداد واحد و رفع اشكالات و نيازهاي كاربران

· ارائه مشاوره براي استفاده بهينه از نرم افزارها

· رفع آلودگيهاي ويروسي بوجود آمده در كامپيوترهاي اداري


WEB SITE

· بروزرساني صفحات وب سايت

· قراردادن اخبار مرتبط با حوزه كاري مربوطه و مورد نياز عموم درسايت

· طراحي فرمهاي و گنجاندن آن در سايت در جهت كاهش مراجعات مستقيم ارباب رجوع به محل و حركت در جهت تكريم ارباب رجوع

· نظارت و كنترل محتواي صفحات با رعايت سلسله مراتب اداري در مطالب ارائه شده براي
Website حوزه


- آموزش

· مشاركت در برگزاري برنامه هاي آموزشي

· شركت فعال در برنامه هاي آموزشي مديريت فناوري اطلاعات دانشگاه

· آموزش موردي كاربران و تهيه جزوات آموزشي مورد نياز

· ارائه آموزشهاي مورد نياز كاربران از طريق وب سايت واحد

- امور ستادي

· انتقال تصميمات مديريت فناوري اطلاعات به حوزه مربوطه

· انتقال نظرات و نيازها ( حسب عملكرد حوزه مربوطه ) به مديريت فناوري اطلاعات

· شركت در جلسات مديريت فناوري به طور منظم

· پاسخ به مكاتبات اداري در موعد مقرر

· ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر

· پايش و ارزشيابي منظم از تمام فعاليتهاي مرتبط با
IT در حوزه

- شبكه

· ارتقا سرورهاي محلي به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران

· اقدام درجهت اتصال و يا انفصال كامپيوترهاي موجود در حوزه بنا به نياز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظيمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مديريت فناوري.

· برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مديريت فناوري

· حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها


- شرح وظايف مسئول فنآوري اطلاعات يك بيمارستان در ارتباط با نرم افزار HIS

· آموزش
HIS

1- برنامه ريزي در جهت آموزش كل پرسنل بيمارستان

2- آموزش موردي به پرسنل در بخشها و واحدها .

· ارتباط بين بيمارستان و تيم نرم افزار در مورد خواسته ها و نيازهاي مجموعه.

· اعلام گزارش خرابي و نقص به كميته
HIS و پي گيري رفع آن از طريق مسئول مربوطه.

· نياز سنجي سخت افزار مورد نياز و پي گيري رفع آن از محل تامين.

· تهيه پشتيبان از ديتا بانكهاي
HIS.

· تغيير و تعريف اطلاعات اصلي آن بيمارستان .

. همكاري با واحد شبكه شهرستان وكلينيك درجهت رفع مشكلات سخت افزاري ونرم افزاري

تاریخ به روز رسانی:
1398/02/18
تعداد بازدید:
3192
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
آدرس: فارسان- بلوار آيت ا... خامنه اي روبروي پمپ بنزين 
دورنگار: 37225074-038       تلفن : 37227333-038

تاریخ بروز رسانی 1398/04/26
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal