مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1391/10/27
اعتماد بيماران مهمترين سرمايه يك پزشك است
 

دكترمحمود جاوید در کنفرانس مقررات حرفه‌ای پزشکی و ملاحظات اخلاقی در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد اظهار داشت: پزشکان جامعه باید این باور را در خود تقويت نمايند که تنها حفظ جان و سلامت مردم جامعه است كه اولويتها و وظايف حرفه پزشكي وي را شكل مي دهد.

وي ادامه داد، تنها در اين صورت است كه پزشك در انجام وظايف خود موفق عمل خواهد كرد.

به گفته وي، 70 الی 80 درصد از شکایات و نارضايتي هاي بیماران به دليل عدم توجه پزشکان به شرح حالي است كه توسط بيمار ارائه مي گردد.

وي افزود: بیماران ناظر لحظه به لحظه پزشکان خود هستند و اعمال پزشک خود را ثبت و ضبط می‌کنند و در صورت توجه و نظارت بیشتر پزشک به بیماران تا حد قابل توجهي از اين نارضايتي ها کاسته خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی چهارمحال و بختیاری تشخیص صحیح بیماری را اساس درمان دانست و خاطرنشان کرد: یک پزشک باید كليه اقدامات لازم در خصوص شناسايي بيماري و مشکلات مراجعين خود را به بهترين نحو انجام دهد.

دكتر جاويد اذعان داشت: انجام اقدامات ناشايسته اي همچون ارجاع بیماران از بیمارستان‌های دولتی به مراکز خصوصی، عدم راز داري، توجه نکردن به سخنان و انتظارات به جاي بیمار و سهل انگاری در انجام برخي از وظایف توسط پزشکان مهمترین عوامل شکایات و نارضايتي هاي بیماران از اين قشر است.

وي گفت: پزشکان رازدار و امین بیماران خود هستند، و بايد توجه داشته باشند هرگونه غفلت و سهل انگاري در ارائه خدمات موجب صلب اعتماد مردم نسبت به آنان و ضربه به حيثيت حرفه اي پزشكان مي گردد.

بر اساس اين گزارش، کنفرانس مقررات حرفه‌ای پزشکی و ملاحظات اخلاقی با حضور بيش از 200 نفر از پزشكان عمومي شاغل در مراكز بهداشتي و درماني سطح استان روز سه شنبه 26 ديماه سال جاري در محل سالن ابن سيناي مجتمع رحمتيه برگزار گرديد.

..........................................

تعداد بازدید:
122
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal