بهبود کیفیت و ایمنی بیمار |
واحد بهبود کیفیت و اعتبار بخشی نام واحد : بهبود کیفیت و اعتبار بخشی / بهبود کیفیت و ایمنی بیمار رئیس واحد: خانم سارا تاج بخش کارشناسان واحد :
کارشناس هماهنگ کننده ایمنی بیمار : زهرا کبیری
کارشناس بهبود کیفیت و اعتبار بخشی : بهناز حیدریان کارشناس بحران : سعید طهرانی تلفن داخلی :
رئیس واحد : 2040 کارشناسان : 2373 موقعیت مکانی :
رئیس واحد : طبقه اول/ ساختمان اداری / راهرو امور اداری / سمت چپ / اتاق سوم اتاق کارشناسان : فاز جدید/ طبقه اول / پژوهشی شرح فعالیت :
- هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در کل بیمارستان
- تدوین و بازنگری برنامه استراتژیک بیمارستان با مشارکت تیم مدیریت و رهبری بیمارستان
- نظار ت بر پیاده سازی استاندارد های اعتبار بخشی ملی در بیمارستان
- مشارکت در طرح ریزی و تدوین برنامه ی عملیاتی در کل بیمارستان
- مشارکت در استقرار چرخه مدیریت بهره وری در بیمارستان و پایش شاخص های مرتبط با بهره وری
- مشارکت در تدوین و ابلاغ برنامه های بهبود کیفیت و ایمنی بیمار و اقدامات اصلاحی لازم جهت دستیابی به اهداف عملیاتی
- کسب اطمینان از جمع آوری داده های صحیح و مشارکت در تدوین وتحلیل شاخص های کلیدی عملکرد
- مشارکت در فرآیند انجام رضایت سنجی از بیماران و کارکنان و استخراج نتایج شاخص جهت طرح در کمیته سنجش و پایش کیفیت به منظور ارتقا ء شاخص و رفع نقاط قابل بهبود
- مشارکت با صاحبان فرآیند در طرح ریزی اقدامات اصلاحی لازم به منظور ارتقا شاخص ها
- نظارت بر اجرای بازدید های منظم مدیریتی و میدانی به منظور شناسایی نقاط قابل بهبود و موارد عدم مطابقت
- مشارکت د ر پایش و ارتقای فرهنگ ایمنی بیمار و تذکر و یادآوری در خصوص موارد خارج از چارچوب و استاندارد به صاحبان فرآیند
- محوریت در هماهنگی و برگزاری جلسات تیم مدیریت و رهبری
- مشارکت با صاحبان فرآیند در تدوین و بازنگری خط مشی ،روش اجرایی و دستورالعمل ها
- طراحی فرآیند های اصلی مرکز بر اساس آخرین نسخه راهنمای اعتبار بخشی ملی
- شرکت در کلیه کمیته های بیمارستانی و ارایه نظرات موثر در جهت بهینه سازی فعالیت ها و حذف فعالیت های موازی در بیمارستان
- برگزاری خود ارزیابی در بیمارستان و گزارش نتایج خود ارزیابی و نقاط قابل بهبود به تیم مدیریت و رهبری بیمارستان
- مشارکت با تیم مدیریت و رهبری جهت پاسخگویی به درخواست ها ی سازمان های بالا دستی
- آموزش مباحث مفهومی و کاربردی بهبود کیفیت به کلیه کارکنان بیمارستان به منظور جلب مشارکت آگاهانه و موثر آنها
- نظارت بر تشکیل کمیته های بیمارستانی
- انجام سایر فعالیت ها طبق نظر مافوق
|
تاریخ به روز رسانی: | 1402/08/14 |
تعداد بازدید: | 4258 |