دانشگاه علوم پزشكي شهركرد
1403/02/31
اهدای زندگی به 3 بیمار همزمان با روز ملی اهدا عضو
وبدا؛ همزمان با سالروز میلاد مسعود ثامن الحجج امام رضا(ع) و روز ملی اهدای عضو، اعضای مرحوم هاشم نوروزی هفشجانی به بیماران نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.
 
به گزارش وبدا، دکتر پانته آ رمضان نژاد رئیس واحد فراهم آوری اعضاء پیوندی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت 31 اردیبشهت ماه روز ملی اهدای عضو، از ثبت هفتمین اهدای عضو طی سالجاری در این استان خبر داد.
 
وی گفت: هاشم نوروزی هفشجانی 37 ساله بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان آیت الله کاشانی(ره) شهرکرد بستری بود.
 
دکتر رمضان نژاد افزود: پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان، خانواده وی با سخاوت و بخشش رضایت به اهدای اعضا دادند.
 
وی ادامه داد: صبح امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403، همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) و روز ملی اهدای عضو، عمل جداسازی کبد و کلیه های این بیمار برای اهدا به بیماران نیازمند عضو در بیمارستان آِیت الله کاشانی شهرکرد انجام شد.
 
دکتر رمضان نژاد خاطرنشان کرد: با نوع دوستی و بخشش خانواده نوروزی، به 3 بیمار نیازمند عضو زندگی دوباره بخشیده شد.
 
وی در پایان از همه خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.
 
گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق نشانی اینترنتی به آدرس www.skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام و یا با پیامک کردن کد ملی خود و کلمه اهدا به سرشماره 3432 کارت اهدای عضو را در کمتر از 30 ثانیه دریافت نمایند.

البته داشتن کارت اهدای عضو، تنها به معنای رضایت بیمار برای اهدا می‌باشد و رضایت اولیای دم برای اهدای عضو الزامی است.
 
هر ساله 31 اردیبهشت "روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی" یادآور ایثار و گذشت کسانی‌ است که با بخشش خود، به چهره درهم تنیده دنیای همنوعانشان طرح و رنگی از زندگانی دواندند؛ به امید آنکه با فرهنگ‌سازی صحیح، هیچ نیازمند اهدای عضوی جان خود را در اثر نرسیدن عضو پیوندی از دست ندهد.
تعداد بازدید:
425
نویسنده:
منبع:
Powered by DorsaPortal