۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
تاریخچه ،رسالت و اهداف گروه
 
تاریخچه

شروع کار در رشته ارولوژی تقریبا همزمان با کار بالینی در دانشکده پزشکی شهرکرد حدود سال 1367 تاسیس شده است توسط دکتر محمدعلی بی طرف تاسیس و شروع به فعالیت کردند و در این مسیر عبدالهی و دکتر مرتضی هادی به گروه پیوسته و فعالیت های گروه را گسترش داده و در سال هزار و سیصد و هفتاد و شش دکتر محمد رجایی به گروه اضافه شده و سال هزار و سیصد و نه دکتر علی بیگی فعالیت خود را در این مرکز شروع کرده وسال هزارو سیصد و هشتاد و سه تا هزارو سیصد و هشتاد و پنج دوره فلوشیپ خود را در بیمارستان لبافی نژاد تهران گذرانده و از سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج عمل های اندویورولوژی در این مرکز به صورت گسترده تر انجام شد و در سالهای بعد دکتر مجیدشیرانی و دکتر سعید عالی و دکتر منصوررمضانی و خانم دکتر زهرا زندی گروه ارولوژی را گسترده تر کرده و عمل های ارولوژی در تمامی سطوح در این مرکز انجام شده و همچنین بیماران از استانهای جنوبی کشور نیز به این مرکز مراجعه و تحت درمان قرار میگیرند.
در حال حاضر گروه ارولوژی دارای دوبخش مجزا میباشد و دارای پنج عضو هیت علمی میباشد که شامل دو دانشیار یک استادیار و دو هیت علمی درمانی میباشد و یک نفر دارای مدرک فلوشیپ میباشد و همگی دارای دانشنامه بورد تخصصی میباشند.
در حال حاضر مدیر گروه آقای دکتر محمد رجایی و معاون آموزشی و پژوهشی گروه خانم دکتر زهرا زندی میباشد و ریاست بخش ارولوژی بیمارستان آیت الله کاشانی آقای دکتر محمد بیگی میباشند.
آموزش دانشجویان پزشکی شامل آموزش درمانگاهی، کنفرانس توسط اساتید، روند بخش، آموزش عملی در حد پرآپ و پست آپ، فولی گذاری، پانسمان در مواردی بخیه زدن هم با استفاده از وسائل سمعی بصری و در بخش دموستراسیون و انجام عملی آن در بیمارستان آیت الله کاشانی و درمانگاه امام علی صورت می گیرد و آخر هر بخش امتحان لازم گرفته می شود.
از نظر کمی و مقایسه با دانشگاههای بزرگ کشور جایگاه بالائی داریم و بورد تخصصی این را می داند و در آخرین ارزیابی که از بخش های ما انجام گرفت تعداد با کیفیت اعمال انکویورولوژی و اندویورولوژی را معادل تعداد این اعمال در مجموع دو دانشگاه اصفهان و شیراز دانستند. لازم است زیر ساخت بهتر شود تا مرکزی برای اعمال جراحی ناباروری ایجاد شده و پیشرفت کند. این بخش در سطح علمی پذیرای کارورزان ، کارآموزان و دستیاران تخصص می باشد. همچنین درسطح درمانی درصد قابل توجهی از بیماران جنوب کشور به مراکز فعال این گروه ارجاع داده می شوند.


اهداف و رسالت گروه :

- آموزش کارآموزان، کارورزان، به منظور کسب مهارت های علمی و عملی قابل قبول و استاندارد در سطح جامعه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پژوهشی و آموزشی.
- عرضه خدمات بهداشتی درمانی در مراکز درمانی کشور.
- تحقیق و پژوهش در مورد مسائل کل و مشکلات شایع جامعه در رابطه با بیماری های کلیه و مجاری ادراری با توجه به سیاست های کشوری پذیرش دستیاران تخصصی


امکانات :

در حال حاضر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در یک بیمارستان آیت الله کاشانی متمرکز است و بیمارستان از امکانات جهت جراحی های باز و اندوسکوپیک برخوردار است . نظر به اینکه بیمارستان کاشانی مرکز ارجاع بیماران تروما و تصادفات میباشد لذا بیماران با ترومای دستگاه ادراری- تناسلی نیز فقط در این بیمارستان پذیرش میشوند و همچنین بیماران ارجاعی از سایر مراکز درمانی شهرستانهای اطراف نیز پذیرش شده و دستیاران رشته جراحی زنان و زایمان و جراحی عمومی به صورت روتیشن در گروه ارولوژی پذیرش و اموزش داده میشود .
 

توانمندی های گروه :

توان انجام تقریبا تمامی جراحی های باز و اندوسکوپیک یورولوژی در این بخش وجود دارد. همچنین جراحی های اندویورولوژی ، آنکویورولوژی و ترمیمی و ناباروری مردان و جراحی کف لگن زنان ، قابل انجام است.

تجهیزات که توانمندی خاص برای گروه ایجاد می کند:
- جراحی اندویورولوژی + دستگاه سنگ شکن خارج بدنی
-ست کامل PCNL- TUL- سیستوسکوپی- یورتروسکوپی و رزکتوسکوپی
 
 
 
 
 
 
تاریخ به روز رسانی: 1402/08/06
تعداد بازدید: 415
Powered by DorsaPortal