مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1399/06/24
افزایش بیماران سرپایی طی روزهای گذشته، رشد موارد بستری و فوتی در هفته‌های آتی را به‌دنبال دارد
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تعداد بیماران سرپایی در چند روز گذشته در چهارمحال و بختیاری افزایشی بود که هشداری برای افزایش موارد بستری و فوتی در هفته‌های آینده است.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی در بیست و سومین ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری، افزود: بعد از پیک بیماری در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در سال 99، روند بیماری ثابت اما در اوج است، در واقع هیچ گاه شاهد نزولی بودن بیماری در کشور نبودیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در فاز دوم بیماری استان‌های کم گرفتار، شاهد روند سنگین‌تری درخصوص بیماری هستند، ادامه داد: هفته‌های اول و دوم شهریورماه دو هفته بسیار سخت در چهارمحال و بختیاری بود، اما در هفته سوم این ماه روند نزولی‌تر شده است.
وی عنوان کرد: استان‌های اطراف چهارمحال و بختیاری جز استان‌های با شیوع کم بودند، در ادامه روند بیماری، خوزستان گرفتاری بیشتری پیدا کرد، لرستان و اصفهان در هفته‌های گذشته بشدت افزایشی شده است و شیوع در کهگیلویه و بویر احمر نیز به میزان کمی کاهشی شده است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه در هفته قبل تعداد بیماران سرپایی افزایشی بود که هشداری برای افزایش موارد بستری و فوتی در هفته‌های آینده است، خاطرنشان کرد: از اواخر هفته قبل و ابتدای این هفته پیک افزایش بیماران سرپایی را شاهدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هیچ ابزار محدودیتی دیگری در دست نیست تنها ابزار موجود همراهی و هماهنگی همه جانبه مردم است، در چند روز گذشته به صورت متوسط روزانه 100 بیمار در استان شناسایی می‌شوند لذا باید مدیریت شود تا این افزایش بیماران سرپایی باعث بروز بیماران بستری نشوند.
وی با تاکید بر اینکه شهرستان شهرکرد بالاترین میزان گرفتاری در چهارمحال و بختیاری را دارد، بعد از آن شهرستان بن سپس بروجن و فارسان است، گفت: در حال حاضر بروجن در شرایط بحرانی قرار دارد.
دکتر شیرانی افزود: در ابتدای شیوع بیماری کرونا شایع‌ترین میانگین سنی مبتلایان میانسالان بودند اما در حال حاضر افراد 16 تا 45 سال بیشترین شیوع بیماری را دارند، این رنج سنی بسیار خطرناک هستند چون عموما جوان بوده و ممکن است در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: برخی بیماری خود را یک گونه برچسب می‌دانند لذا بیماری خود را اعلام نمی‌کنند این باعث شده است طی روزهای اخیر شاهد ابتلا نزدیکان درجه یک فرد بیمار به کرونا باشیم چراکه فرد رعایت اطرافیان را نمی‌کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: در بیمارستان بروجن بهترین تجهیزات و کارآزموده‌ترین پرسنل مستقر هستند، فضای فیزیکی، زیرساخت‌ها، کادر درمان و... در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بروجن تکمیل است و در این بیمارستان به سبب تازه ساخت بودن این مکان به نسبت دیگر نقاط استان وضعیت بسیار بهتر است.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت و درمان با همه ظرفیت خود در حال کار است و هیچ کمبودی در شهرستان بروجن وجود ندارد.
تعداد بازدید:
943
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal