مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/06/24
سومین شهید مدافع سلامت چهارمحال و بختیاری به خیل شهدای راه خدمت پیوست
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه یکی از فوتی های ناشی از کرونا طی 24 ساعت گذشته، مامای مرکز خدمات جامع سلامت سفید دشت از پرسنل خدوم شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن با 27 سال سن بود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی ضمن تسلیت شهادت سومین شهید مدافع سلامت به جامعه پزشکی، پرستاری و مامایی استان، برای خانواده وی طلب صبر و برای عزیز درگذشته از درگاه خداوند طلب علو درجات نمود.
وی، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در بیست و چهارمین روز از شهریورماه سال 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 260 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 45 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 15 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 166 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 131 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 209 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی، هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد که در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند را 35 نفر اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابراز نگرانی از شیوع بالای بیماری کووید 19، علت آن را عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد و افزود: در صورت تداوم این روند قطعا روزهای آینده شرایط سخت تری را تجربه خواهیم کرد.
دکتر شیرانی همچنان بیشترین موارد ابتلا را مربوط به چرخش خانوادگی دانست و اظهار داشت: برای کنترل بیماری مردم باید 3تا 4 هفته دید و بازدید ها و مهمانی و دورهمی ها را کنار بگذارند.
وی ادامه داد: رعایت این نکته در کاهش موارد ابتلا در حدود، 4 هفته آینده بسیار موثر خواهد بود.
تعداد بازدید:
1037
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal