مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1399/06/26
کمبود نیرو از بزرگترین مشکلات پایگاه های اورژانس چهارمحال و بختیاری است

وبدا؛ مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری، کمبود نیرو را از بزرگترین مشکلات پایگاه های اورژانس 115 این استان برشمرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمد حیدری افزود: در حال حاضر به ازای هر پایگاه اورژانس 9.2 نیرو برآورد می شود که این شاخص در استان 5.5 نیرو به ازای هر پایگاه می باشد و با حدود 45 درصد کمبود نیرو در هر پایگاه مواجه هستیم.
وی ادامه داد: این درحالی است که پایگاه هایی در شرف راه اندازی است و از ابتدای سال جاری حدود 6 پایگاه خیری ساز در سطح استان در حال احداث و تکمیل است که اگر چه به ظرفیت اورژانس استان می افزاید اما نیاز به تکنسین های اورژانس را نیز افزایش می دهد.
دکتر حیدری خاطر نشان کرد: هم اکنون 51 پایگاه اورژانس در استان به هم استانیان خدمات ارائه می نماید که با افتتاح پایگاه اورژانس پل زمانخان در بیست و ششمین روز از شهریورماه 99 و همزمان با چهل و پنجمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی و راه اندازی اورژانس هوایی استان تعداد این پایگاه ها به 53 باب رسید.
وی، تعداد نیروهای عملیاتی و ارائه دهندگان خدمات 24 ساعته اورژانس در استان را 370 نفر اعلام و افزود: هم اکنون پایگاه های اورژانس 115 استان از 81 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بیمارستان صحرایی 36 تختخوابی برخوردار است.
وی در ادامه به تعداد ماموریت های 6ماهه نخست سال جاری اشاره و اظهار داشت: از حدود 20 هزار ماموریت انجام شده، حدود 15 هزار مورد آن غیر تصادفی و پنج هزار مورد مربوط به ارائه خدمات به مصدومین تصادفات بوده است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات تکنسین های این مرکز در روزهای سخت شیوع بیماری منحوس کرونا، تعداد ماموریت های انتقال بیماران کرونایی را یک هزار مورد اعلام کرد و افزود: در هر شهرستان یک دستگاه آمبولانس برای انتقال بیماران مبتلا و یا مشکوک به این بیماری اختصاص یافته است.
وی با ابراز خرسندی از راه اندازی مجدد اورژانس هوایی پس از حادثه تلخ سقوط بالگرد اورژانس در سال 97 ، همزمان با روز گرامیداشت اورژانس افزود: هزینه اولیه راه اندازی اورژانس هوایی حدود 40 میلیارد ریال می باشد که با انعقاد قرارداد با شرکت هلیکوپتری ایران به انجام رسید.
به گفته وی، با راه اندازی اورژانس هوایی، تنها بالگرد استان در تمام ایام هفته آماده امدادرسانی به مصدومین حوادث احتمالی بویژه در مناطق صعب العبور و سخت گذر است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری، هزینه انجام هر ماموریت هوایی را حدود 500 تا 600 میلیون ریال و هزینه هر ماموریت زمینی را حدود هفت میلیون ریال برآورد کرد که بصورت رایگان برای نجات جان مصدومین و حادثه دیدگان انجام می گردد.
تعداد بازدید:
914
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal