مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/06/27
کرونا با فوت 5 بیمار دیگر همچنان در چهارمحال و بختیاری جولان می دهد
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و هفتمین روز از شهریورماه سال 99 در این استان اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 228 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 22 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 20 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 147 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 115 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی با ابراز تاسف از اینکه طی شبانه روز گذشته 5 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 225 نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون 34 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.
وی، با ابراز نگرانی از افزایش درصد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به بیماری کرونا اظهار داشت: از نکات حائز اهمیت در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری می‌توان به کاهش سنین مبتلایان و درگیر شدن جوانتر ها و میانسالان و سخت تر شدن ماهیت بیماری یعنی مراجعه افراد با علایم شدیدتر بیماری به مراکز درمانی و رو به وخامت رفتن حالشان در روزهای ابتدایی بستری در بیمارستان اشاره کرد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه سیر بیماری بسیار پیش رونده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر برای درمان بیماری کرونا روش استاندارد و علمی وجود ندارد و همه روش ها توصیه ای و پیشنهادی است که معمولا اثربخشی خوبی هم ندارند. بنابراین اصل و اساس، پیشگیری از ابتلا به این بیماری و در صورت ابتلا به ریزفاکتورها و یا 3فاکتور شامل: سرفه خشک، تب و تنگی نفس، مراجعه هرچه زودتر به مراکز درمانی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر همه اقدامات حمایتی است و آنچه تعیین کننده در پیشاگری این بیماری است، قدرت دفاعی بدن، وضعیت سلامت شخص، درمان های حمایتی و شدت بیماری و بار ویروس در بدن بیمار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر نکات حائز اهمیت در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری طی 2، 3هفته اخیر به افزایش چشمگیر چرخش خانوادگی و فامیلی بیماری و گسترش ویروس در بین اعضای خانواده ها و تجمعات علی رغم توصیه مکرر به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مجامع اشاره کرد.
وی افزود: بعضا ابتلای شدید یک نفر از اعضای خانواده منجر به ابتلای سایر اعضای خانواده به نوع شدید بیماری شده است.
دکتر شیرانی با اشاره به سرمای زودرس در استان، بروز سرماخوردگی و بویژه آنفولانزا را از دیگر نگرانی های موجود پیرامون بیماری کرونا برشمرد و افزود: این امر ضمن سخت تر کردن تشخیص بیماری برای پزشک، تعداد مراجعات به مراکز درمانی را افزایش خواهد داد که خود خطرناک است.
وی با بیان ابنکه تابستان و گرمای هوا به باز گذاشتن در و پنجره ها و انجام تهویه نسبتا مناسب کمک می کرد افزود: سرمای هوا امکان باز گذاشتن در و پنجره ها در ادارات، سازمان و منازل را در استان گرفته و این امر با شروع فصل سرما چالشی جدی در پیشگیری و کنترل بیماری منحوس کرونا ایجاد خواهد کرد.
دکتر شیرانی گفت: از این رو توصیه های مکرر به ادارات و مکان های ارائه دهنده خدمات به مردم برای چاره اندیشی برای تهویه مناسب شده است.
وی، جمع شدن چند نفر در یک محل در فصل پاییز و زمستان را بسیار خطرناک تر از موقعیت فعلی دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در خصوص علایم و نشانه های بیماری کرونا نیز خاطر نشان کرد: این نشانه ها تغییر نکرده است ولی، طی روزهای اخیر بیماران یا در ابتدای مراجعه به مراکز درمانی با حال نامساعدتر مراجعه دارند و یا در روزهای اولیه بستری علایمشان شدید و بدتر می شود.
دکتر شیرانی ادامه داد: اگر چه ویروس کرونا، ویروس هزارچهره است و تمام سیستم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، اما همچنان شایع ترین عوارض، تحت تاثیر قرار دادن سیستم تنفسی و عضلانی اسکلتی بصورت ضعف و بی حالی، بدن درد همراه با تب می باشد.
به گفته وی، عوارض ریوی است که بیشتر موارد منجر به فوت را ایجاد می کند.
تعداد بازدید:
918
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal