مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1399/06/31
چرخش خانوادگی کرونا، مسئله مهم و خطرناک حال حاضر جامعه
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد چرخش خانوادگی بیماری کرونا را مهم‌ترین چالش پیش‌رو در روند این بیماری عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری، مورخ 30 شهریورماه 99، افزود: واقعیت های ویروس کرونا کتمان ناپذیر است، درخصوص این بیماری هر جایی پنهان‌کاری شود در جای دیگر و به شکل دیگری خود را نشان خواهد داد .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ازجمله برنامه‌های مهم دانشگاه بیان واقعیت‌ها درخصوص بیماری کرونا به مردم بود، ادامه داد: متاسفانه طی سه ماه و نیم گذشته حدود 200 نفر فوتی در استان داشتیم که آمار اسف‌باری است.
وی عنوان کرد: مردم در چهارمحال و بختیاری استفاده از ماسک را بهتر از سایر نقاط کشور رعایت می‌کنند ولی اقلیتی که این موضوع مهم را رعایت نمی‌کنند مقصران جامعه هستند.
دکتر رحمانی با بیان اینکه برخی بیماران عنوان می‌کنند که به خوبی موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند اما مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: زمانی که وارد جزییات زندگی این افراد می‌شویم می‌بینیم ویروس کرونا از پاساژگردی و بازارگردی به برخی اعضای خانواده منتقل شده و این افراد به ویژه جوان‌ترها با علائم خفیف مبتلا شده، ویروس را وارد خانواده می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: این روزها با مواردی از ابتلا به کرونا در استان مواجه هستیم که دیگر در تجمعات و مکان‌های شلوغ رخ نداده بلکه گردشی و در خانواده‌ها است، یک فرد آلوده بوده و به دلیل عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی این ویروس را به دیگر اعضای خانواده نیز منتقل کرده است.
وی با تاکید بر اینکه ماسک به تنهایی ایمنی ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز دو فاکتور مهم است که حتما باید مدنظر قرار گیرد.
دکتر رحمانی افزود: هر چقدر به پیش می‌رویم موارد مثبت ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد، در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که بعضی مواقع در موارد سرپایی از هر 100 مراجعه‌کننده تست 60 نفر مثبت می‌شود که آمار بسیار نگران‌کننده ای است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت خطرناک است و مردم باید مراقب خود و اطرافیانشان باشند، گفت: تصمیم‌گیرانی که درخصوص مسائل مربوط به کشور و استان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند از نظرات کارشناسان مختلف استفاده می‌نمایند.
وی به دانش‌آموزان توصیه کرد: در حال حاضر که فضا برای استفاده از کلاس‌های مجازی و بر خط فراهم شده است، تا جایی که امکان دارد به مدارس نروند و تاکید کرد تنها آن دست از دانش‌آموزانی که به هر دلیل شرایط یا ابزار استفاده از کلاس‌های مجازی را در اختیار ندارند صرفا سر کلاس درس حاضر شوند تا کلاس‌ها خلوت‌تر باشد.
دکتر رحمانی تاکید کرد: همه مردم می‌دانند که باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و نباید در مکان‌های عمومی تراکمی ایجاد شود.
تعداد بازدید:
841
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal