مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/07/01
شهرستان بن رتبه اول میزان شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری را به خود اختصاص داد
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون شهرستان بن در مقایسه با سایر شهرستان ها از نظر بروز بیماری کرونا در هر یکصد هزار نفر، رتبه اول در بین شهرستان های استان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: متاسفانه در شهریورماه 99، بویژه هفته سوم و چهارم این ماه تعداد موارد ابتلا به کرونا در شهرستان بن سیر صعودی داشته و آمار مبتلایان نسبت به مردادماه رشد 3.5 برابری داشته است.
وی تصریح کرد: با به صدا درآمدن زنگ هشدار و خطر در این شهرستان، در جلسه ای با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از خادمین سلامت، پزشکان و مراقبین سلامت شهرستان بن ضمن تبادل نظر در این خصوص برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم چاره اندیشی شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم به زودی شاهد روند نزولی موارد ابتلا به بیماری منحوس کرونا در این شهرستان باشیم.
جزایری در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در نخستین روز از مهرماه سال 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 263 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 55 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 15 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 174 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 128 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
جزایری با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 241 نفر اعلام کرد.
وی، هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان را 35 نفر اعلام کرد.
تعداد بازدید:
767
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal