مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/07/08
با ورود به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا، خودمراقبتی در اولویت کنترل این بیماری است
وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود استان به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا، خودمراقبتی در اولویت کنترل این بیماری است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت و گوی بخش خبری 20 صداوسیمای مرکز استان در هفتمین روز از مهرماه 99، به تشریح علل افزایش شیوع بیماری کرونا و نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا در استان پرداخت.
وی خاطر نشان کرد: از هفته سوم شهریورماه 99، سیر نزولی شیوع بیماری کرونا متوقف و بیماری وارد شیب صعودی اپیدمی ممتد در تمام نقاط کشور شد و 27 استان کشور از مرحله هشدار به وضعیت قرمز رسید.
وی ادامه داد: در وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید 19 با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی، بستری و موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری بر اساس شاخص های تعریف شده، مواجه هستیم .
وی همچنین تاکید کرد: ورود به وضعیت قرمز می طلبد مردم پروتکل ها و در راس آن خودمراقبتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
جزایری گفت: همچنین وضعیت قرمز می طلبد محدودیت هایی برای کنترل بیماری اعمال و با همدلی و همراهی مردم و مسئولین در مرحله اول به وضعیت ثبات و در ادامه وارد سیر نزولی شویم.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش ها برای تسریع روند نمونه گیری و سرعت بخشیدن در شناسایی مبتلایان و در نهایت کاهش ورودی مراکز درمانی و فوتی های ناشی از بیماری کووید 19 ادامه دارد.
جزایری افزود: چهارمحال و بختیاری با توجه به سردسیر بودن و زودرس و طولانی تر بودن سرما در این منطقه زودتر با شیوع بیماری آنفلوانزا مواجه می شود ولی خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی در استان گزارش نشده است.
به گفته وی، واکسن آنفلوانزا توسط بخش دولتی و خصوصی در حال تامین است و بر اساس اولویت ها بین گروه های هدف توزیع می شود.
وی افزود: بر اساس کمیته علمی کشوری واکسن آنفلوانزا بین گروه های هدف از جمله جانبازان شیمیایی، پرسنل بهداشتی و درمانی ، پرسنل فوریت های پزشکی و کارکنان 21 مراکز منتخب استان توزیع می شود.
به گفته وی، مادران باردار به تدریج و بر اساس نوبت به مراکز بهداشتی درمانی فراخوان می شوند که مادران باردار در سه ماهه سوم (هفته 29 به بعد ) با دعوت به مراکز درمحل واکسن آنفلوانزا را دریافت می نمایند.
تعداد بازدید:
724
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal