مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/07/10
توزیع واکسن آنفولانزا در همه استان‌های کشور
وبدا; معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آنفولانزا در همه استان‌های کشور توزیع شده است و از طریق مراکز بهداشتی در اختیار گروه‌های مورد نظر و پرخطر قرار می‌گیرد.
به گزارش وبدا; دکتر قاسم جان‌بابایی در آیین افتتاح بخش ICU مرکزی مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد، درخصوص بخش الحاقی بیمارستان هاجر (س)، افزود: در تلاش هستیم تا از طریق سازمان برنامه و بودجه و منابع وزارتی با کمک استاندار این استان بتوانیم تا حدود یک سال آینده یک فاز این بیمارستان را راه‌اندازی کنیم.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه شرایط کرونا نشان داد، مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به سختی و با جابه‌جایی بیماران توانستند شرایط امنی ایجاد کنند، ادامه داد: واقعیت این است که اگر شرایط بحرانی شود قطعا دانشگاه توان مدیریت اپیدمی کرونا را نخواهد داشت، لذا باید تلاش کنیم زیرساخت درمانی این استان توسعه یابد.
وی عنوان کرد: بیمارستان بروجن که جدیدا راه‌اندازی شد توانست بار زیادی از بیماری کرونا را کاهش دهد، بروجن یکی از شهرهای آلوده به لحاظ شیوع بیماری بود که این مرکز درمانی توانست بسیار کمک‌کننده باشد.
دکتر جان‌بابایی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که امروز از مرکز درمانی ولی‌عصر(عج) بروجن صورت گرفت مشاهده شد خدمات بسیار خوبی به بیماران ارائه می‌شود، همچنین بیمارستان هاجر (س) شهرکرد جز بهترین بیمارستان‌های کشور در بحث ارائه خدمت به بیماران کرونایی بود، پذیرش بیماران، ساماندهی، بستری و... همگی در این بیمارستان سطح‌بندی شده است، مراقبت‌های که در این مراکز انجام می‌شود جز بهترین‌ها در کشور بود که حتما از سوی وزاتخانه قدردانی خواهد شد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری تا حدود یک ماه گذشته جز استان‌های خوب کشور در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بود، از مردم این استان تقاضا کرد: همچنان همکاری و همیاری لازم با مجموعه بهداشت و درمان را داشته باشند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات، مسافرت‌ها، مناطق گردشگری و... پرهیز کنند.
وی با تاکید بر اینکه کادر درمان در چهارمحال و بختیاری کادر بسیار زبده‌ای هستند، اضافه کرد: ولی این دلیل نمی‌شود که خیال مردم از بابت بیماری راحت باشد، چراکه کرونا بیماری کشنده‌ای است و نیاز به مراقبت دارد.
دکتر جان‌بابایی تصریح کرد: امروز یک مگا ICU که جز پروژه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و با کمک دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد راه‌اندازی شد که به مردم این استان کمک کند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه درخصوص واکسن آنفولانزا گفت: نکته مهم‌تر از این واکسن آگاهی مردم است، اگر افراد از همین ماسک ساده استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، قطعا به آنفولانزا مبتلا نمی‌شوند چون احتمال ابتلا به این بیماری چندین برابر کمتر از کرونا است.
وی با اشاره به اینکه اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، آنفولانزا امسال نگرانی ما نخواهد بود، افزود: نیاز نیست همه مردم واکسن آنفولانزا را استفاده کنند، به هر حال واکسن یک ویروس ضعیف شده است که صد در صد از بیماری جلوگیری نمی‌کند.
دکتر جان‌بابایی خاطرنشان کرد: اولویت دریافت واکسن آنفولانزا گروه‌های پرخطر مثل زنان باردار، افراد با بیماری زمینه‌ای و... هستند، که با تمهیداتی که اندیشیده شده است در اختیار این گروه‌ها قرار می‌گیرد و جای هیچ نگرانی نیست.
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به تعداد مواردی که الزام استفاده از واکسن دارند، واکسن آنفولانزا در همه استان‌ها توزیع شده است و از طریق مراکز بهداشتی در اختیار گروه‌های مورد نظر قرار می‌گیرد.
تعداد بازدید:
716
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:4
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal