مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/07/12
هرگونه تجمعاتی، نقض پروتکل های بهداشتی است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، هرگونه تجمع را به معنای نقض پروتکل های بهداشتی دانست.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به واسطه همراهی، همدلی بسیار خوب مردم و مسئولین و حمایت های استاندار، دستگاه های قضایی، انتظامی و نظامی و مشارکت تمامی ارادات ، نهاد و سازمان ها بشکلی منسجم در مبارزه با بیماری منحوس کرونا عمل کرده و نتایج نسبتا قابل قبولی تاکنون کسب کرده است.
وی با تشریح نوسان های متعدد در میزان شیوع کرونا در کشور و تفاوت های منحنی شیوع این بیماری در چهارمحال و بختیاری با سایر استان ها گفت: متاسفانه طی ماه های اخیر باسیر صعودی بیماری و افزایش چشم گیر موارد بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در شرایطی که امکان اعمال محدودیت های خاص و منع تردد ها بین منطقه ای وجود ندارد در نهایت سطح زیر منحنی شیوع بیماری عددی یکسان خواهد بود، حال آنکه چهارمحال وبختیاری هنر اینکه وارد پیک شدید بیماری و عبور از خط قرمز توان سیستم بهداشت و درمان نشود را داشته است.
دکتر شیرانی گفت: استان علی رغم کنترل شیوع بیماری حدود 26 هفته، از هفته اول شهریورماه وارد شیب صعودی منحنی شیوع بیماری شده و در نزدیک میانگین کشوری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد افزود: از هفته گذشته برای اولین بار متوسط روزانه بیماران بستری مثبت کرونایی به بیش از 20 نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری برای کنترل شیوع بیماری کرونا ایده های خلاقانه ای را به کار برده و به سرعت 2عملیات را به کار بسته است افزود: ورود هم استانیانی که ساکن سایر شهرهای کشور هستند در تعطیلات تابستانی، ورود مسافران از مناطق دیگر کشور، برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم، مراسم های سوگواری درگذشتگان و برگزاری تجمعات و محافل خانوادگی از عمده ترین دلایل افزایش شیوع بیماری کرونا در این استان است.
وی، هرگونه تجمع را نقض پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار داشت: اگر چه طولانی شدن شیوع بیماری در کنار خستگی و فرسودگی کادر درمانی، موجب تسلط بیشتر آنها برای ارائه خدمت به مبتلایان شده است اما ادامه این روند می تواند شرایط را خارج از کنترل و تهدیدی جدی برای همگان محسوب شود.
دکتر شیرانی در ادامه با تاکید بر لزوم اعمال برخی محدودیت ها و برخورد قاطع با خاطیان و نقض کنندگان پروتکل های بهداشتی، پیشنهاد راه اندازی کمپین استقرار کیوسک هایی برای حضور و نظارت کارشناسان در محل های پر تردد شهر و اقدامات ارشادی و آموزش و توزیع ماسک رایگان بین سالمندان کم بضاعت با تاکید بر شعار"کار کن- زندگی کن، با کرونا هم مقابله کن " در شهرکرد و تسری آن به تدریج در سایر شهرهای استان را مطرح کرد.
وی در ادامه پیشنهاد تعطیلی 15 مرکز ارائه خدمت، فروشگاه و صنوفی که علی رغم تذکرات مکرر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند مطرح نمود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه با اشاره به دادن اختیار کامل به دانشگاه علوم پزشکی استان برای برخورد و تعطیلی موردی صنوف و مراکز متخلف گفت: با تمامی پیشنهادات دانشگاه مبنی بر تعطیلی برخی صنوف بجز تعطیلی هایی که مصوبه ستاد ملی کرونا را می خواهد، موافق هستیم.
اقبال عباسی با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان با وضعیت بحرانی مواجه است افزود: تشخیص مصلحت ها با بهداشت و درمان است و باید همه دستگاه ها این مجموعه را کمک کنند چرا که در شرایط کنونی در کنار سایر مولفه ها از جمله فعالیت، آموزش، اولویت با تامین سلامت مردم است.
گفتنی است، بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در نهمین روز از مهرماه 99 با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مجتمع رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.
تعداد بازدید:
614
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal