مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/07/15
دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با هدف فراهم سازی بستری مناسب برای ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه راه اندازی شد
وبدا؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مهربان صادقی افزود: این دفتر با هدف، فراهم سازی بستری مناسب برای ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه به تازگی راه اندازی شده است.
وی، ضمن اشاره به تدوین آئین نامه اجرایی این دفتر در ابعاد مختلف اظهار داشت: عمده تمرکز معاونت تحقیقات و فناوری از طریق این دفتر روی مسائل آموزشی، پژوهشی و فناوری به گونه ای است که بتوان در رفع مشکلات و نیازهای صنعت وجامعه از طریق آکادمیک و دانشگاهی و اصول علمی نقش موثری ایفا نمود.
وی تصریح کرد: دانشگاه در راستای ایجاد دریچه ای برای ارتباط بیشتر علوم و فناوریهای نوین، به روز و به هنگام با بخش های مختلف صنعت و جامعه، اقدام به راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت نموده است.
مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز با بیان اینکه، قریب به 10 سال است که مقام معظم رهبری بر اینکه علم دانشگاه باید علم نافع باشد تا جامعه بتواند از دستاوردها و نتایج آن بهره مند شود، تاکید دارند افزود: ایشان معتقد هستند که با ارتباط و تعامل دانشگاه با صنعت می توان بسیاری از مشکلات صنعت و جامعه را از طریق پتانسیل های داخلی برطرف نمود و گامی موثر در جهت خودکفایی و مقابله با تحریم های ظالمانه برداشت.
دکتر حسن رجبی افزود: در این راستا وزارت بهداشت و وزارت علوم یکسری دفاتر را با هدف ارتباط بیشتر متخصصین و اعضای هیات علمی دانشگاه با جامعه و صنعت و همچنین فراهم سازی بستری مناسب برای آموزش دانشجویان به صورت مهارت محور و اجرای تحقیقات دانشگاهی به صورت مساله محور راه اندازی نموده اند.
وی با اشاره به برخی قوانین و مقررات که به نوعی محدودیت هایی را برای فعالیت متخصصین و اعضای هیات علمی ایجاد می نمایند افزود: راه اندازی دفاتر ارتباط با صنعت این محدودیت ها را رفع و مجوزهای قانونی را جهت حضور متخصصین و اعضای هیات علمی در پروژه ای صنعتی و اجتماعی فراهم می کند تا از طریق دانشگاه و تحت نظارت و هدایت معاونت های تحقیقات و فناوری و دفاتر ارتباط با صنعت، نیازهای صنعت و جامعه احصاء و با ارائه راه کارهای مناسب مرتفع شود.
دکتر رجبی اضافه کرد: همچینن دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پتانسیل اینکه در حوزه های مرتبط با بهداشت موادغذایی، ایمنی و سلامت کار ، ارزیابی و مدیریت مواجهه افراد با عوامل زیان آور در محیط های شغلی و غیر شغلی، بیوتکنولوژی، گیاهان دارویی، استرس های اجتماعی، بیماریهای شغلی، لوازم حفاظت، سرطانها، عوامل موثر بر سلامت اجتماعی، بهداشت محیط و سیستم های تصفیه اب و فاضلاب و ... در سطح جامعه و صنعت ارائه خدمت نماید را دارد.
وی با بیان اینکه ، دفاتر ارتباط با صنعت، ضمن شناسایی نیازهای جامعه و صنعت امکان تعاملات دوسویه شرکت های دانش بنیان را با جامعه و صنعت را نیز فراهم می نمایند.
دکتر رجبی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی جامعه و شیوع بیماری کووید 19 در خصوص نقش دفتر ارتباط با صنعت اظهار داشت: متخصصین این دفتر توان ارزیابی ریسک مواجهه افراد در مشاغل مختلف را با ویروس کرونا دارند و برای تمامی مشاغل در سطح جامعه و صنایع می توانند به صورت اختصاصی راه کارهای مدیریت ، کنترل مواجهه و آموزش های مورد نیاز را طراحی و ارائه نمایند.
وی همچنین در ادامه به نقش برجسته متخصصین و اعضای هیات علمی وابسته به دانشگاه و شرکت های دانش بنیان در خودکفایی کشور برای مقابله با بیماری کووید 19 از نظر ارزیابی وکنترل سیستم های تهویه بیمارستانی، تولید مواد گندزدا و ضد عفونی کننده و تهیه و تولید وسایل و لوازم حافظت فردی اشاره و تاکید نمود در صورتی که ادرات، سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی، بانک ها ، صنایع و .... متقاضی خدمات ارزیابی سیستمهای تهویه خود با هدف کاهش سطح خطر مواجهه کارکنان با ویروس کرونا باشند، می توانند با دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تماس حاصل نمایند.
تعداد بازدید:
723
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal