مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
1399/07/16
محدودیت های ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شد
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از اعمال برخی محدودیت ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: آموزشگاه های وابسته به فنی و حرفه ای، زبانسرا و آموزشگاه های زبان ، کلیه مراسم های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی ، همایش ها، فعالیت های مساجد و حسینیه ها بجز نمازهای انفرادی، نمازهای جمعه ، مراکز تفریحی، استخرهای شنا، باشگاه های بدن سازی، سینما، تئاتر ، باغ موزه ها و تالارهای پذیرایی ، باشگاه های ورزشی و ورزش های پر برخورد ، سالن های زیبایی از مصادیق محدودیت های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.
وی تصریح کرد: این محدودیت ها به مدت یک هفته و پس از آن مجددا برای یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.
به گفته وی، بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا نیز برگزاری هرگونه نمایشگاه ممنوع و مراکز عرضه پلاسکو ، مراکز ترک اعتیاد، تعاونی فرش، چای و قهوه خانه ها ، شهربازی و بازارهای روز مثل یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه بازارها در مرکز استان و شهرستان های تابعه از جمله مراکز تجمعی هستند که به مدت دو هفته تعطیل اعلام شد.
جزایری، با اشاره به نقش مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل شیوع بیماری کووید 19 افزود: انتظار می رود برخی از صنوف پس از برداشته شدن محدودیت ها به طور داوطلبانه برای تعطیلی تا خارج شدن از وضعیت قرمز اعلام آمادگی و این بعنوان فرهنگی موثر در جامعه تسری پیدا کند و شیوع بیماری کرونا کنترل شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به کاهش شیب منحنی شیوع بیماری کرونا در اردیبهشت ماه و سپری شدن روزهایی بدون هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا اظهار داشت: بنا به دلایلی که تعطیلات و ورود حجم بالای مسافران به استان از عمده ترین آنها است، شاهد شیب صعودی بیماری کرونا در استان هستیم.
جزایری گفت: 13 هزار مورد از صنوف حساس شامل مواد خوراکی، بهداشتی و آرایشی توسط کارشناسان بهداشت محیط بطور دوره ای و متناوب بازرسی می شدند و در مجموع 55 هزار مورد از صنوف در حال حاضر در سامانه ثبت نام نموده اند که پیش از شیوع بیماری کرونا، بطور ماهانه و با شیوع بیماری علی رغم ثابت ماندن تعداد کارشناسان، در سه نوبت و تمامی ایام هفته و حتی روزهای تعطیل با دقت و حساسیت بیشتر تحت نظارت قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به تکمیل فرم خوداظهار و تعهد به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر عهده خود صنوف می باشد افزود: خانه اصناف و مجامع امور صنفی نیز باید با نظارت دقیق، سیستم بهداشت و درمان را در امر رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل شیوع بیماری کرونا یاری نمایند.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تمامی صنوف به تعهدات خود برای اجرای پروتکل های بهداشتی متعهد باشند افزود: در این صورت لازم نیست دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی صنوف متخلف اقدام و یا درخواست ممنوعیت فعالیت برخی مراکز را در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح نماید.
تعداد بازدید:
589
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal