مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/07/16
واکسن آنفلوانزا بر اساس اولویت ها توزیع و به زودی در اختیار تمامی گروه های هدف قرار می گیرد
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسن آنفلوانزا در سه مرحله و بر اساس اولویت های تعیین شده در اختیار تمام گروه های هدف قرار می گیرد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری یادآور شد، تزریق واکسن به هیچ عنوان ایمنی در مقابل کرونا و ایمنی 100 درصد برای ابتلا به آنفلوانزا ایجاد نمی کند.
وی تصریح کرد: با توجه به همزمان شدن شیوع آنفلوانزا با شیوع بیماری کرونا برای مدیریت بهتر شرایط، تزریق این واکسن به گروه های در معرض خطر توصیه شده است.
جزایری با بیان اینکه دریافت واکسن آنفلوانزا تا اواخر آبان ماه ادامه دارد و ایمنی نسبی تا دو هفته پس از تزریق واکسن شروع می شود متذکر شد، این واکسن برای افرادی که علایم بیماری کرونا را دارند و یا طی یک ماه گذشته تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است منع تزریق دارد.
به گفته وی، تزریق واکسن برای زنان باردار بویژه در سه ماهه سوم بارداری ، پس از آن هر سنی از بارداری و دو هفته بعد از زایمان از طریق مراکز بهداشتی انجام می شود.
وی ادامه داد: کادر بهداشتی و درمانی شاغل در بخش های ای سی یو و سی سی یو و مراقبت های کرونا و پرسنل 21مرکز منتخب سطح استان و جانبازان شیمیایی، دانشجویانی که در بخش های بالینی مشغول گذراندن دوره کارآموزی و کارورزی هستند، دامپزشکان، کارشناسان محیط زیست، سالمندان نگهداری شده در سرای سالمندان به صورت شبانه روزی، معلولین بهزیستی و زندانیان و بیماران خاص جز گروه های بعدی دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد بویژه جوان تر ها توصیه نمی شود.
جزایری خاطر نشان کرد: سال گذشته چهار هزار واکسن آنفلوانزا در استان توزیع شد که تنها دو هزار و 500 واکسن تزریق شد و امسال با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا 10 برابر واکسن تزریق شده در سال گذشته درخواست شده است، که به زودی تامین و با اولویت در اختیار گروه های هدف قرار می گیرد.
تعداد بازدید:
536
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal