مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/07/19
عامل ویروس کرونا یک ویروس و عامل شیوع آن رفتارهای انسانی است
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عامل بیماری کرونا یک ویروس است اما عامل شیوع آن رفتارهای انسانی است.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: طی 24 ساعت گذشته 287 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 40 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 26 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی عنوان کرد: هم اکنون 217 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 171 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24ساعت گذشته 6 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 308 نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون 39 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روند بستری‌ها و موارد سرپایی مثبت در هفته‌های گذشته حدود 20 درصد نسبت به هفته‌های قبل‌تر از آن در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است، یادآور شد: بارها و بارها ذکر شده است عامل بیماری کرونا یک ویروس است اما عامل شیوع آن رفتارهای انسانی است.
دکتر شیرانی اظهار داشت: در مورد ویروس کرونا نادانسته و ناشناخته‌های بسیاری وجود دارد اما درخصوص رفتار ما دربرابر این ویروس همه چیز مشخص است، این ویروس تابع بخت، اقبال و شانس نیست حتما از قوانین خاصی تبعیت می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هر رفتار غیر بهداشتی، هر تجمع، ازدحام و معاشرتی منجر به افزایش شیوع بیماری می‌شود، تاکید کرد: هیچ روش درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد، همه درمان‌ها مراقبتی هستند، هنوز واکسن کرونا به مرحله قطعی تولید و توزیع عمومی نرسیده است، بنابراین تنها راه مقابله با بیماری مراعات موازین و پروتکل‌های بهداشتی است.
وی با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان باید از یکدیگر فاصله بگیریم، هرگونه معاشرت منجر به تشدید بیماری خواهد شد، گفت: بعد از چند ماه از شیوع بیماری و براساس آنچه که نظرات علمی نشان می‌دهد، تعطیلی و محدودیت‌های موقت در این مقطع زمانی نمی‌تواند چندان کارساز باشد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که در سطح کلان تصمیمی گرفته شود، به مدت دو یا سه هفته یک قرنطینه کامل باید در سطح کشور ایجاد شود، شاید تنها راه شکستن منحنی صعودی این ویروس تعطیلی حداقلی دو یا سه هفته‌ای باشد.
تعداد بازدید:
594
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal