مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/07/23
پیش از استفاده از وسایل گرمایشی از سلامت مسیر انتقال گاز و دود ناشی از سوخت آن اطمینان حاصل نمائید
وبدا؛ رئیس اورژانس 115 و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، از عوامل افزایش ماموریت های اورژانس در شش ماهه دوم سال به بروز مسمومیت ناشی از گاز منوکسید کربن اشاره داشت.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمد حیدری تصریح کرد: در راستای پیشگیری از مسمومیت و فوت ناشی از آن به هم استانیان توصیه می شود ضمن خودداری از استفاده از وسایل گرمایشی فرسوده و بدون دودکش، قبل از استفاده از وسایل گرمایشی از ایمن بودن سیستم انتقال گاز و دودکش اطمینان حاصل نمایند.
وی با تاکید بر لزوم چک کردن کلاهک دودکش ساختمان پیش از کار گذاشتن وسایل گرمایشی بویژه در موقع بارش های شدید نزولات آسمانی و وزش شدید باد، به هم استانیان توصیه کرد برای وسایل گرمایشی متعدد، از دودکش های مستقل استفاده کنند.
حیدری، همچنین استفاده از وسایل گرمایشی کم خطر همچون پکیج و رادیاتور که میزان تولید گاز منوکسید کربن آنها کمتر است را برای تامین گرمای منازل و محیط های مختلف توصیه نمود.
وی با بیان اینکه گاز ناشی از احتراق ناقص سوخت های فسیلی بسیار سمی و بدون بو و کشنده هستند خاطر نشان کرد: از این گازها به عنوان قاتل خاموش یاد می شود.
رئیس اورژانس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن مشابه آنفلوانزا است افزود: سردرد، ضعف و گیجی ، کاهش سطح هوشیاری، خمیازه کشیدن همراه با درد قلبی و در موارد شدید مسمومیت؛ تشنج ، بیهوشی و کاهش دید از علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.
وی، از جمله اقدامات موثر در برخورد با فردی که دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شده است به خارج نمودن فرد از محلی که در آن دچار مسمومیت شده است، انتقال وی به فضای باز و تسهیل تنفس فرد با باز نمودن لباس های تنگ وی ، در صورت در دسترس بودن اکسیژن رسانی و تماس فوری با اورژانس 115 را بیان نمود.
دکتر حیدری، با اشاره به انجام برخی خدمات مشاوری در تماس با اپراتورها پیش از رسیدن آمبولانس به محل حادثه اظهار داشت: افراد با خونسردی و حوصله به سوالات پاسخ تا ضمن اطلاع بیشتر تکنسین برای تشخیص بهتر تجهیزات مورد نیاز و ارائه خدمات مطلوب تر ، بلافاصله پس از رسیدن آنهابه محل، از خدمات مشاوره ای برای کمک بیشتر به فرد حادثه دیده نیز برخوردار شوند.
تعداد بازدید:
625
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal