مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1399/07/27
خودمراقبتی، اولین اصل و اساس اقدامات مداخله ای برای مقابله با کرونا
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، خودمراقبتی، را اولین اصل و اساس اقدامات مداخله ای برای مقابله با کرونا عنوان کرد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: خودمراقبتی مهم‌ترین راهکار در مقابله با ویروس کروناست و 70 درصد در کاهش میزان بروز موثر است.
وی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در جهان و کشور اظهار داشت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در دنیا به بیش از 37 میلیون نفر و در کشور به نیم میلیون نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه، در استان نیز از هفته چهارم شهریورماه با افزایش شیوع ویروس و فوتی های ناشی از این ویروس مواجه هستیم افزود: در بعضی از هفته‌ها میانگین شیوع بیماری در استان نزدیک و بالاتر از میانگین کشوری بوده است.
به گفته وی، روزانه جواب 150 تا 200 تست بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام می شود و به طور میانگین 30 نفر از مبتلایان در مراکز درمانی بستری می‌شوند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه قطعاً تعداد موارد مثبتی که یا تست نداده و یا به دلیل علایم خفیف به مراکز درمانی مراجعه نداشته اند افزود: برآورد می شود، حدود 20 هزار مبتلا به کرونا در استان داشته باشیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اینکه در زمینه رعایت استفاده از ماسک، این استان جزو استان‌های برتر کشور است افزود: متاسفانه فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نمی شود و ویروس وارد چرخش خانودگی شده و کنترل آن بسیار سخت تر شده است.
وی با تاکید بر اینکه، استفاده از ماسک لازم اما کافی نیست، از راه اندازی کمپین های مختلف آموزش و اطلاع رسانی و تلاش بی وقفه کارشناسان بهداشتی برای همراه نمودن مردم ، ادارات و اصناف برای رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره داشت.
دکتر شیرانی تصریح کرد: کیوسک‌های آموزشی در محل های پر تردد شهر شهرکرد مستقر و در ساعات شلوغ روز با همکاری سمن‌ها و بعضی از دستگاه‌ها برای ارائه آموزش‌های کرونایی اقدام و در این حرکت معاون و کارشناسان بهداشتی و مدیران دستگاه‌ها راساً در برنامه حاضر شده و با مشاهده میدانی در سطح شهر برای کنترل شیوع بیماری در تلاش هستند.
وی در ادامه بر همکاری بیشتر رسانه‌ها در جهت آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت کنترل بیماری کرونا و ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به مردم تاکید نمود.
گفتنی است، بیست و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در بیست و دومین روز از مهرماه 99 با محوریت بررسی مصوبات جلسات قبل، تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در جهان ، کشور و چهارمحال و بختیاری و ارائه راهکارهای عملی و کارشناسی شده برای کنترل میزان شیوع این بیماری منحوس، در سالن شهید مردانی استانداری تشکیل شد.
تعداد بازدید:
648
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal