مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/08/01
آمار فزاینده فوتی‌های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از فوت 8 مورد جدید ناشی از بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی گفت: طی 24 ساعت گذشته 443 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 48 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 40 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 261 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 212 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی عنوان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 8 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 370 نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: هم اکنون 39 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی بیان کرد: روزهای بسیار سختی در انتظار چهارمحال و بختیاری است، تعداد موارد سرپایی در این استان بسیار زیاد شده، ویروس کاملا در چرخش خانوادگی است و در هر جلسه و اجتماعی که برگزار می‌شود تعداد زیادی پس از آن گرفتار بیماری می‌شوند.
دکتر شیرانی یادآور شد: بلافاصله بعد از هر تعطیلاتی براثر رفت و آمد مردم، حضور در تفرجگاه‌ها و همچنین دورهمی‌ها به تعداد بیماران اضافه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: درحال حاضر 20 نفر از 39 بیمار بد حال بستری در بخش‌های ویژه مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری به کمک دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند، علی‌رغم همه تلاشی که می‌شود درصد فوتی در این بیماران بسیار بالاست.
وی افزود: بیماری کرونا هیچ درمان اختصاصی ندارد همه این تبلیغات در فضای مجازی که به صورت شبه خبر تولید می‌شود پایه و اساس علمی ندارد، هیچ کدام از داروهایی که مطرح هستند کمکی شایان توجهی به درمان بیماری نمی‌کند، تنها روش درمان این بیماری و کمک به بیماران روش‌های مراقبتی و اکسیژن درمانی است که در حال انجام است.
دکتر شیرانی تاکید کرد: وقتی بیماری سرکش می‌شود و بیمار را دچار عوارض می‌کند، واقعا کار خارق‌العاده‌ای از دست کادر درمان ساخته نیست.
تعداد بازدید:
695
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal