مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۲۸
1399/08/03
پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا
وبدا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی از انتخاب شعار " پیشگیری از مسمومیت در همه گیری کرونا" برای هفته پیشگیری از مسمومیت ها در سال 1399 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی افزود: همچنین با توجه به حساسیت حفظ سلامتی و خود مراقبتی در دوران شیوع بیماری کرونا با انتخاب شعار جانبی "با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم" بر لزوم پیشگیری از مسمومیت دارویی با افزایش سطح آگاهی مردم تاکید شده است.
وی در ادامه به تشریح عناوین روز شمار هفته پیشگیری از مسمومیت ها در سال جاری پرداخت و افزود: نخستین روز از این هفته، پنجشنبه مورخ یکم آبان ماه 99 " پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی داروها" ‏ نامگذاری شده است.
به گفته وی، روزهای جمعه و شنبه دومین و سومین روز از آبان ماه 99 نیز به ترتیب روزهای "پیشگیری از مسمومیت ها در کودکان" و "پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن"‏ نامیده شده است.
دکتر محمدی افزود: یکشنبه چهارم آبان ماه 99، روز "پیشگیری از مسمومیت با مواد غذایی، قارچ ها و گیاهان سمی‏ " و دوشنبه پنجم آبان روز "پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی، مواد شیمیایی (شامل:‏ اسید، قلیا و شوینده های خانگی، فرآورده های نفتی، فلزات سنگین مانند سرب، جیوه و باتری مینیاتوری)" ‏ نامگذاری شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: "پیشگیری از مسمومیت ناشی از گزیدگی جانوران سمی" و "پیشگیری از مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مواد محرک و الکل" عناوین ششمین و هفتمین روز از آبان ماه و روزهای پایانی هفته پیشگیری از مسمومیت ها می باشد.
گفتنی است، یکم لغایت هفتم آبان ماه بعنوان هفته پیشگیری از مسمومیت ها نامگذاری و هرساله با انتخاب عناوینی متناسب با این موضوع بر لزوم آگاهی بخشی به مردم برای کاهش خطرات ناشی از مسمومیت های مختلف تاکید می شود.
تعداد بازدید:
492
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal