مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۲۸
1399/08/08
گردش خانوادگی ویروس کرونا باید متوقف شود
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: گردش خانوادگی ویروس باید متوقف شود در غیر این صورت محدودیت‌ها تاثیر چندانی نخواهند داشت.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: طی 24 ساعت گذشته 357 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 58 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 31 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی عنوان کرد: هم اکنون 291 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 223 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
درخشان خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 406 نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون 39 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین علل شیوع بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری گردش خانوادگی ویروس است، گفت: این اتفاق به دلیل عادی انگاری بیماری کرونا از سوی مردم است که باعث می‌شود فردی که مبتلا به بیماری کرونا است و اطرافیان وی شرایط قرنطینه را به خوبی رعایت نکنند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه به صورت مکرر با افرادی مواجه‌ایم که یک نفر در خانواده آن‌ها مبتلا بوده و اکثریت افراد خانواده را نیز مبتلا کرده‌ است، افزود: جای تأسف دارد که شاهد انتشار فامیل به فامیل بیماری در استان هستیم که در معاشرت‌های خانوادگی بیماری به خانواده‌های دیگر منتقل می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌ها یک سوی ماجرا است، ادامه داد: محدودیت‌هایی که قرار است از هفته آینده اعمال شود یک نشانه است که فرستاده می‌شود مبنی بر اینکه وضعیت بیماری در استان خوب نیست.
وی عنوان کرد: علی‌رغم اینکه محدودیت‌ها عوارض زیادی بر زندگی و معیشت مردم دارند، در کار مردم خلل ایجاد کرده و مشکلات اقتصادی به دنبال دارند ولی شرایط به‌گونه‌ای است که مجبور به اعمال محدودیت هستیم.
دکتر شیرانی اضافه کرد: صدر علل انتشار بیماری کرونا مهمانی‌ها هستند، در دو سه هفته آینده باید همچون فروردین و اردیبهشت‌ماه کلیه مهمانی‌ها و دورهمی‌ها لغو شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: حتی در خانواده‌های کوچک هم اگر موارد مثبتی مشاهده شد باید فرض بر کرونا گذاشته و فاصله‌های انسانی رعایت شود.
تعداد بازدید:
727
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal