مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1399/08/09
رکوردزنی کرونا در چهارمحال و بختیاری
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش شمار مبتلایان سرپایی و بستری، موارد مثبت و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان خبر داد.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی گفت: طی 24 ساعت گذشته 502 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 82 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 26 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 312 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 220 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی عنوان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 7 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 413 نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: هم اکنون 47 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه تقریبا همه بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری وارد سناریو پیش‌بینی شده دوم شدند، گفت: در همه شهرستان‌ها بخش‌های اولیه منظور شده برای کرونا اشباع شده‌اند و از بخش‌های دیگر استفاده می‌کنند.
دکتر شیرانی افزود: ظرفیت بیمارستان هاجر (س) شهرکرد کاملا پر شده است و در حال حاضر از بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر کمک گرفتیه‌ایم که حدود 50 تا 60 بیمار در این بیمارستان بستری هستند و به زحمت امکان افزایش تخت‌های بیمارستانی در این مرکز درمانی وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در صورت افزایش روند بیماران بستری در مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری ممکن است مجبور شویم برخی خدمات در سایر قسمت‌ها را کاهش دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد با محدودیت‌های ایجاد شده که قرار است از فردا اعمال شود و رعایتی که مردم می‌کنند سیر فزاینده بیماری متوقف شود.
دکتر شیرانی عنوان کرد: از فردا محدودیت‌های شدیدی در سراسر استان چهارمحال و بختیاری به خصوص در دو شهرستان شهرکرد و بروجن اعمال می‌شود، همه مشاغل گروه‌های دوم، سوم و چهارم در شهرستان‌های خاکستری تعطیل خواهند بود، همینطور در بقیه شهرستان‌های استان مشاغل گروه‌های سوم و چهارم تعطیل می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: چند شهرستانی که وضعیت بهتری به لحاظ شیوع بیماری کرونا دارند به معنای آن نیست که خطر در این شهرستان‌ها وجود ندارد، برای مثال تعداد موارد سرپایی در شهرستان کوهرنگ که وضعیت سفید داشت، طی روزهای گذشته بالا رفته و قطعا در روزهای آینده وضعیت آن در نقشه نرم افزار ماسک تغییر رنگ خواهد داد.
وی اضافه کرد: نقشه‌های ماسک براساس تعداد موارد بستری به روز شود ولی از نظر ما که شهرستان‌های استان را از نزدیک رصد می‌کنیم همه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و بحرانی هستند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه مهم‌ترین نکته چرخش خانوادگی ویروس است، از هم‌استانی‌ها تقاضا کرد دورهمی‌ها، مهمانی‌های فامیلی کوچک را کاهش دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه دورهمی‌های بزرگ و برگزاری مراسمات جشن و عزاداری در شرایط کنونی بسیار خطرناک خواهد بود، یادآور شد: مطمئن باشید هر تجمعی حتی با جمعیت کم باعث شیوع بیماری و آلودگی دیگران می‌شود.
تعداد بازدید:
836
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:6
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal