مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/08/13
کرونا جان 9 بیمار دیگر را گرفت
وبدا; رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 9 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است.
به گزارش وبدا; دکتر مجید شیرانی افزود: طی 24 ساعت گذشته 444 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 54 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 39 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید 19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی عنوان کرد: هم اکنون 267 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 212 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 9 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری 444 نفر می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: هم اکنون 46 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی با اشاره به اینکه با وجود همه محدودیت‌های اعمال شده اما روزانه چیزی حدود 500 نفر در چهارمحال و بختیاری تحت آزمایش PCR قرار می‌گیرند، یادآور شد: این نشان دهنده آن است که بار بیماری و ویروس در استان بسیار بالا است و غالب موارد گرفتاری به صورت حانوادگی و فامیلی هستند، یعنی ویروس کاملا در یک چرخش خانوادگی افتاده است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه مهم‌ترین رکنی که باعث انتشار و افزایش شیوع بیماری می‌شود عدم رعایت است، اظهار داشت: تک‌تک مردم خودشان مراقب خود نیستند، اگر همه تلاشمان را انجام می‌دادیم که از کسی ویروس نگیریم و به کسی هم ویروس را منتقل نکنیم، الان شاهد این حجم از گردش ویروس در جامعه باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص استان چهارمحال و بختیاری، اگر مردم به‌خوبی شرایط خودمراقبتی را رعایت کنند بهتر می‌توان بیماری را کنترل کرد، در برخی شهرهای کشور متروهای شلوغ، تجمعات اداری در هم تنیده و... دیده می‌شود که در این استان وجود ندارند، بنابراین اگر خودمراقبتی و رعایت موازین بهداشتی بیشتر شود و از دورهمی‌های خانوادگی حتی در اندازه‌های کوچک پرهیز شود، بسیاری از موارد ابتلا کم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه احتیاط درخصوص افرادی که مشکوک به بیماری کرونا هستند بشدت افت کرده است، گفت: افرادی هستند که کاملا علائم بیماری را دارا هستند ولی تا به پزشک مراجعه نکنند و تست آن‌ها مثبت اعلام نشود اصول قرنطینگی و بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
دکتر شیرانی افزود: مهم‌ترین آسیب‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه‌ایم ابتدا دورهمی‌های خانوادگی و عدم رعایت قرنطینه و ایزولاسیون توسط کسانی است که مبتلا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: کادر درمان 9 ماه است که بدون خستگی و با مجاهدت ایستاده‌اند و کار می‌کنند، از این به بعد هم به همین صورت به کار خود ادامه می‌دهند، همه همکاران من به وظیفه و شغلی که دارند مقید و متعهد هستند، اما زمانی که بیماران از یک حدی فراتر می‌روند استانداردهای ارائه خدمت کاهش پیدا می‌کند که مردم و بیماران مراجعه کننده دچار خسران و ضرر می‌شوند.
وی عنوان کرد: همه بخش‌های پیش‌بینی شده کرونا در بیمارستان‌های شهرستان‌های استان پر شده است و از بخش دوم استفاده می‌کنند، ظرفیت بیمارستان هاجر (س) شهرکرد کاملا پر شده است و مجبور به استفاده از بیمارستان تأمین اجتماعی هستیم.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا یک طبقه بیمارستان آیت‌الله کاشانی را تخلیه کنیم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
تعداد بازدید:
502
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal