مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/09/02
به صدا درآمدن زنگ خطر چهار رقمی شدن مرگ و میر ناشی از کرونا

وبدا; معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: زنگ خطر چهار رقمی شدن مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور به صدا درآمده و این یک هشدار جدی است.
به گزارش وبدا; سید راشد جزایری در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، گفت: درست است که محدودیت‌های کرونایی به زندگی، اقتصاد و معیشت مردم گره خورده است اما اجرای این محدودیت‌ها برای کاهش بار ابتلا، مرگ و میر و میزان مراجعات به بیمارستان‌ها است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر در سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز قرار داریم، چهار شهرستان این استان شامل شهرکرد، بروجن، فارسان و کیار وضعیت قرمز و مابقی وضعیت نارنجی هستند، در واقع هیچ کدام از شهرهای استان وضعیت زرد ندارند.
وی ادامه داد: بعد از دستور مقام معظم رهبری و به میدان آمدن نیروهای بسیجی، طرح محله‌محور سردار شهید قاسم سلیمانی "هر خانه یک پایگاه سلامت، هر پایگاه بسیج یک پایگاه سلامت" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، هلال‌احمر، بسیج و... اجرا می‌شود، در این طرح سه تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده و به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.
جزایری عنوان کرد: در طرح مذکور به سراغ مردم می‌رویم و در محله‌هایی که بیمار کووید_19 وجود دارد تیم‌های سه‌گانه مذکور وظایف محوله را انجام و اقدامات درمانی را صورت می‌دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر مورد مثبت ابتلا به کووید_19 در خانواده‌ای شناسایی شود مراقبان سلامت و بهورزان از طریق شماره تلفن 4030 با آن خانواده تماس گرفته و پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی را به آن‌ها گوشزد می‌کند، همچنین اطرافیان بیمار نیز باید وضعیت جسمانی خود را از طریق سامانه Salamat.gov.ir اعلام کنند.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله در مواجه با یک بیمار کرونایی رعایت قرنطینه خانگی به مدت 14 روز به صورت کامل و واقعی است، مورد مهم دیگر این است که باید تلاش شود حداقل ابتلا در یک خانواده با مورد مثبت کرونا اتفاق بیوفتد.
جزایری یادآور شد: امروز اولین روز از اجرای محدودیت‌های کرونایی در سطح کشور و چهارمحال و بختیاری بود، در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد مردم این استان به‌ویژه اصناف به‌خوبی در این خصوص همکاری کردند، بیش از 85 درصد مردم با این محدودیت‌ها همراهی کردند، برخوردها امروز بیشتر جنبه ارشادی داشت به مردم توصیه می‌شود رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند تا برخوردها به سمت پلمپ صنف پیش نرود.
تعداد بازدید:
415
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal