مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1399/09/24
38 درصد محلات چهارمحال و بختیاری زیرپوشش طرح سلامت‌محور قرار گرفت
وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز اجرای طرح سلامت‌محور سردار شهید قاسم سلیمانی از یکم آذر ماه تاکنون 38 درصد محلات استان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: 402 محله برای اجرای طرح سلامت‌محور در استان سازماندهی شده است که تاکنون این طرح در 155 محله فعال شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا سه هزار و 291 عضو در قالب یک هزار و 97 تیم در محلات استان فعال شده است و به اجرای طرح سلامت‌محور بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی می‌پردازند.
جزایری تصریح کرد: در این طرح سه تیم مراقبتی، حمایتی و نظارتی با مشارکت بسیج، مرکز بهداشت، هلال احمر و نیروهای داوطلب مردمی تلاش دارند تا با قطع زنجیره انتقال ویروس از تعداد بیماران سرپایی، بستری و در نهایت مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید19 جلوگیری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا ظرف یک هفته آینده پوشش محلات استان در قالب این طرح به 50 درصد برسد و تا دی‌ماه تمامی محلات استان زیرپوشش این طرح قرار گیرند.
جزایری، تقسیم‌بندی محلات استان را گام مهمی در اجرای این طرح برشمرد و گفت: طرح سردار شهید سلیمانی هفت راهبرد را پیگیری می‌کند که برای عملیاتی کردن این راهبردها 9 قرارگاه عملیاتی در استان تشکیل شده است.
وی، تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را نخستین راهبرد اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود:«تست گسترده، هوشمند و هدفمند»، «بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند»، «آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی»، «حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای»، «تعیین و اعلام هوشمند محدودیت‌ها» و «تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری» شامل دیگر راهبردهای این طرح می‌شود.
جزایری در ادامه، بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی و همراهی نامناسب برخی دستگاه‌های اجرایی در ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به گروه‌های هدف خود را مهمترین چالش‌های کنترل ویروس کرونا در استان دانست و گفت: تنها ماسک زدن در پیشگیری از شیوع کرونا کفایت نمی‌کند بلکه باید دیگر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله اجتماعی نیز رعایت شود.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان هم‌اینک در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد، تصریح کرد: وضعیت نارنجی به معنای وضعی پرخطر است از این‌رو مردم باید توجه داشته باشند که همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراهی با محدودیت‌های هوشمند آذرماه همراهی مناسبی داشته باشند.
وی در ادامه خواهان مطالبه گری رسانه های استان برای تعطیلی و منع تردد از ساعت 18 روز های 29 و 30 آذرماه با توجه به آئین سنتی و ملی شب یلدا برای کاهش مراسم های دورهمی و برگزاری مهمانی ها شد.
تعداد بازدید:
199
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal