مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/09/29
پیام تبریک مسئول نهاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز پرستار
وبدا؛ مسئول نهاد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پیامی فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را تبریک گفت.
به گزارش وبدا؛ در متن پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمد حسین صغیرا با اشاره به فرمایش امام سجاد )ع): « در شب عاشورا، عمه ام زینب بالین سر من بود و از من به بهترین صورت پرستاری می کرد.» و با سلام بر وارث کربلا، بر مشاهده گر عرصة عاشورا، بر دخت علی مرتضی، همو که شبیه ترین فرد است به مادرش زهرا، بر تنها پرستار و مدافع حریم فرزندان رسول خدا آمده است؛ عالم امکان صحنة آزمایشات و میدان ابتلاءات بندگان خداست. همگان در معرض امتحان الهی هستند.
در ادامه با اشاره به (آیه 2 سوره عنکبوت ) آمده است؛ آیا مردمان گمان کرده اند همین که بگویند ایمان آورده ایم رها می شوند و مورد آزمایش قرار نمی گیرند، قطعاً کسانی در این امتحانات سربلند هستند که جز به کسب رضایت خدا و اهل بیت عصمت و طهارت، به چیز دیگری دل خوش نکرده اند. در این میان هستند افرادی که گوی سبقت را از همگان ربوده و با صبر و بردباری بی نظیر خود مقام صابران را از آن خود نموده اند. مقامی که ذات مقدس پروردگار در وصفشان فرمود: آنان هستند که درود و رحت الهی بر ایشان باد و هم آنان هدایت شده گانند (آیه 157 سوره بقره ). بدون تردید در زمرة صابرانند آن دسته از افرادی که جان و مال و خانواده و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته، دنیا را پشت سر نهاده و افتخار پرستاری از دیگر انسانها را از آن خود نمودند. به راستی زبان از وصف اینان الکن و کلمات قاصر است.
چه زیبا است آن حقیقتی که در پرستار تلأ لؤ می کند: دیگران را ببیند، از درد و رنجشان بکاهد، صحت و سلامتی بیماران را جستجو نماید در حالیکه سختیها، مشقتها و کم خوابیها و بی خوابیهای خود را ندیده بگیرد بلکه فراموش کند...
جز پروردگار عالم؛ آیا امروز کسی دیگر را توانای ارج نهادن به مقام شامخ پرستاران می توان یافت؟ همانان که پا به پای کادر درمان اعم از پزشک و پرسنل و خدمة درمانی و بهداشتی روز و شب تلاش می کنند و ایثارگرانه همچون شمعی در کنار بیماران می سوزند. آنان می سوزند اما روشنایی می بخشند، آنان تا پای جان می ایستند اما از پای نمی نشینند. هم آنانند که به مقتدایشان، زینب کبری)سلام الله علیها( اقتدا کردند و چه انتخاب نیکویی است: میلاد زینب کبری و روز پرستار، بنده به نوبه خود از تمام پرستاران و همچنین کلیه کادر درمان که شبانه روز در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی تلاش می کنند، خصوصاً در این ایام که مجاهدانه و ایثارگرانه مقابل این بیماری منحوس می ایستند و حتی سلامتی خود را هم ارزانی سلامتی دیگران می کنند ،صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم وخاضعانه در برابر این عزیزان سر تعظیم فرود می آورم و از خداوند منان برای آنان سلامتی و عافیت دنیا و آخرت را طلب می نمایم و یاد و نام همه کسانی که در این جهاد فی سبیل الله و دفاع از سلامت جامعه جان خود را فدا نمودند، گرامی داشته و به روح بلند و پرفتوح آنان درود می فرستم. سلام و صلوات خدا و رضوان الهی بر آنان و روحشان غریق رحمت پروردگار متعال
تعداد بازدید:
171
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal