مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/10/06
توصیه های معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای تداوم سیر نزولی شیوع کرونا دراستان
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهبود شرایط و تداوم سیر نزولی شیوع بیماری کرونا در این استان متذکر شد، ادامه این روند مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی افزود: برای پیشگیری از طغیان مجدد کووید 19 بهترین روش، توجه به راه های پیشگیری از جمله رعایت فاصله گذاری، خودداری از تشکیل و شرکت در مراسم و تجمعات بویژه تجمعات خانوادگی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های عمومی است.
وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی مردم روزهای خوبی را حداقل در دیماه جاری سپری نمایند.
وی، از جمله راه های تقویت سیستم ایمنی به نداشتن استرس اشاره داشت و افزود: نداشتن استرس و آرامش خاطر بهترین راه تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با کرونا است.
وی تصریح کرد: شواهد نشان می دهد، افرادی که استرس و نگرانی زیاد دارند و کمی از نظر روحی و روانی آزرده خاطر هستند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.
دکتر رحمانی افزود: استراحت مناسب یعنی به حداقل رساندن فعالیت بدنی و داشتن استراحت در فاصل بین کاری و پرهیز از کارهای سنگین بویژه برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند از دیگر نکاتی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه داشتن تغذیه مناسب از دیگر نکات حائز اهمیت در تقویت سیستم ایمنی است افزود: داشتن تغذیه مناسب به معنای مصرف مواد غذایی و گیاهان دارویی گران قیمت نیست بلکه مواد غذایی را شامل می شود که ساده و در حین حال حاوی پروتئین، گلوگز و ریز مغذی های کافی باشد.
دکتر رحمانی در پایان مصرف مواد غذایی مانند سوپ، سبزیجات و میوه جات تازه را برای تقویت سیستم ایمنی توصیه نمود.
تعداد بازدید:
226
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal