مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۱۰
1399/10/15
روش های استعلام اصالت فراورده های سلامت محور را بدانید
وبدا؛ کارشناس امور دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق آیین نامه اجرایی شناسه کالا و رهگیری کالا و در اجرای بند پ ماده 7 احکام دائمی قانون برنامه های توسعه کشور، درج برچسب اصالت بر روی کلیه فراورده های سلامت محور الزامی است.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر حسین مردانی افزود: مردم می توانند با استعلام مندرجات این برچسب از اصالت و سلامت فراورده خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.
وی تصریح کرد: فراورده های سلامت محور شامل انواع فراورده های دارویی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، مواد غذایی و مکمل ها می باشد که این کالاها باید دارای برچسب اصالت و کد رهگیری باشند در غیر اینصورت غیر بهداشتی و قاچاق محسوب شده و هر فرد یا شرکت مرتبط با تامین (واردات یا ساخت) و توزیع و انبارش فراورده های فاقد برچسب اصالت، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
وی، وجود برچسب اصالت بر روی فراورده سلامت محور را ضامن سلامتی آن فراورده دانست و تصریح کرد: سه روش کلی برای استعلام برچسب اصالت وجود دارد. اولین روش استعــلام کـد UID روی بر چسب از طریق سایت www.ttac.ir و یا از طریق نرم افزار تلفن همراه IRFDA TTAC می باشد. وی دومین روش را استعلام کد 16 رقمی که پس از خراش دادن لایه پوشاننده ظاهر می شود از طریق شماره پیامک 20008822 ، تلفن 0216185، سایت www.ttac.ir و یا از طریق نرم افزار تلفن همراه IRFDA TTAC عنوان کرد. دکتر مردانی آخرین روش را استعلام ازطریق اسکن بارکد با استفاده از نرم افزار تلفن همراه IRFDA TTAC عنوان کرد و تاکید کرد: صرفاً استعلام کدهای مربوطه مبنی بر سلامت فراورده نیست و باید جواب استعلام با مندرجات موجود روی بسته بندی فراورده تطابق داده شود.
دکتر مردانی متذکر شد: شهروندان هرگز فراورده های سلامت محور را از مراکز غیر مجاز تهیه نکنند و همچنین قبل از مصرف، با استعلام برچسب اصالت آن، از سلامت کالا مطمئن شوند.
وی در پایان یادآور شد؛ شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فراورده غیر مجاز و تقلبی یا فاقد برچسب اصالت می توانند مراتب را جهت پیگیری از طریق سرشماره 190مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو ( در ساعات اداری) اعلام نمایند.
تعداد بازدید:
1395
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:38
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal