مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1399/10/15
جلسه هماهنگی نحوه ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص برگزار شد
وبدا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برگزاری جلسه هماهنگی معاونت غذا و دارو با معاونت درمان و داروخانه های دولتی و خصوصی منتخب استان در راستای ارائه خدمات دارویی مطلوب به بیماران خاص، صدور حواله الکترونیک و ارسال نسخ بیماران خاص از طریق سامانه HIX خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر رضا محمدی با اعلام این خبر افزود: ارائه خدمات مطلوب دارویی به بیماران خاص از جمله بیماران پیوندی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس یکی از مواردی است که مورد توجه معاونت غذا و دارو بوده و همواره سعی شده تا مبتلایان به این بیماری ها کمترین دغدغه را در تامین داروی خود داشته باشند.
وی ادامه داد، به همین منظور جلسه هماهنگی با حضور نماینده معاونت درمان دانشگاه و همچنین مسئولین فنی داروخانه های منتخب دولتی و خصوصی تامین کننده داروهای مرتبط با بیماران خاص استان برگزار شد و پیرامون نحوه ارائه خدمات دارویی، چگونگی صدور حواله الکترونیک و ارسال نسخ بیماران خاص از طریق سامانه HIX بحث و تبادل نظر شد.
دکتر محمدی با بیان اینکه، محور اصلی این جلسه ساماندهی وضعیت خدمت رسانی به بیماران خاص و ارائه راهکار در خصوص کاهش مراجعات حضوری این بیماران به معاونت در شرایط کنونی بود افزود: در این راستا مقرر گردید، شماره تلفن کارشناسان مرتبط با بیماران خاص در معاونت درمان در اختیار داروخانه ها قرار داده شود تا در موارد ضروری هماهنگی لازم جهت ثبت اطلاعات بیماران صورت پذیرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: از جمله موارد دیگر مطرح شده در این جلسه ضرورت ثبت دقیق اطلاعات بیماران خاص استان با هدف مشخص نمودن میزان مصرف داروها و همچنین ارزیابی کمبودهای احتمالی بود.
وی ادامه داد: در این جلسه ضمن تاکید بر کنترل حواله الکترونیک قبل از ارائه خدمات به بیماران و لزوم ارسال روزانه نسخ و همچنین توجه به جذب کامل سهمیه دارویی استان، نحوه ثبت و کنترل اطلاعات بیماران خاص و داروهای دریافت شده به طور کامل برای مسئولین داروخانه ها تشریح و بر این موضوع تاکید شد که سهمیه های داروئی صرفاً به بیماران خاص استان اختصاص یابد تا از کمبود احتمالی این داروها در استان پیشگیری شود.
به گفته وی، در پایان این جلسه نیز مسئولین داروخانه ها مشکلات خود را در این زمینه بازگو نمودند که راهنمایی های لازم جهت رفع این مشکلات به آنها ارائه شد.
تعداد بازدید:
379
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:5 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal