مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/10/17
خودمراقبتی در برابر بیماری کووید 19 در شرایط ابتلا به بیماری های مزمن و نقص سیستم ایمنی
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، عضو هیات علمی دانشگاه و متخصص بیماری های عمومی با اشاره به خطر جدی کووید 19 برای مبتلایان به بیماری های مزمن به تشریح اهم نکات خودمراقبتی در برابر این بیماری در شرایط ابتلا به بیماری های مزمن پرداخت.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی با تاکید بر اینکه همه افراد بویژه مبتلایان به بیماری های مزمن باید نشانه های بیماری مانند: سرفه، تنفس دشوار (تنگی نفس)، تب (به هر میزانی)، کوفتگی عضلانی، احساس خستگی را بشناسند افزود: اطلاعات و آموزش ها باید از منابع معتبر کسب شود.
وی با بیان اینکه، اگر فرد در حال مصرف داروهایی با تجویز پزشک است باید به میزان کافی دارو در دسترس داشته باشد افزود: بهتر است، داروهای مورد نیاز خود از طریق تلفن، ایمیل یا پیک سفارش یا توسط یکی از نزدییکان تهیه شود.
وی همچنین به این گروه از بیماران توصیه کرد: تا حد امکان، از نظر جسمانی فعال باشید و از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل نمائید.
تهیه خواروبار کافی و سایر مایجتاج منزل ، پرهیز از انزوا ، دسترسی به شبکه های اجتماعی ، در تماس بودن با فامیل، دوستان و آشنایان ، تداوم رعایت دقیق موازین بهداشتی ، داشتن استراحت کافی در منزل و مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی درصورت بیماری از دیگر توصیه های این پزشک متخصص به مبتلایان به بیماری های مزمن در ایام شیوع بیماری کرونا است.
وی در ادامه ضمن توصیه به بیماران دچار نقص سیستم ایمنی به ادامه درمان طبق نظر پزشک معالج اظهار داشت: این عزیزان باید به توصیه های مسئولان و شیوه نامه های بهداشتی عمل نمایند.
وی در ادامه از مبتلایان به بیماری های مزمن و دارای نقص سیستم ایمنی خواست دستان خود را به طور مکرر و صحیح با آب و صابون بشویند و در صورت نبود آب ضدعفونی نمایند و از تماس با بیمار به خصوص افرادی که سرفه دارند، خودداری نمایند.
خودداری از زدن دست نشسته به صورت، بینی و چشم ها و حضور در جلسات و تجمعات ، رعایت فاصله اجتماعی با دیگران ، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل ، خودداری از ورود به جاهای شلوغ به خصوص فضای بسته و بدون تهویه مناسب ، انجام خریدهای لازم در ساعت های خلوت ، خودداری از سوار شدن به وسایل نقلیه عمومی به خصوص در ساعت های شلوغ از دیگر توصیه های دکتر رحمانی به این گروه از افراد است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: این افراد باید درصورتی که بیمار هستند (تب، سرفه وتنگی نفس) در منزل استراحت کرده و با مرکز بهداشتی درمانی تماس بگیرند و در تماس با مرکز بهداشتی و یا پزشک وضعیت بیماری مزمن و نقص ایمنی خود را به آنها اطلاع دهند.
تعداد بازدید:
380
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal