مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/10/22
انجام 221 مورد بازدید از 11 بیمارستان چهارمحال و بختیاری

وبدا؛ مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انجام 221 مورد بازدید در راستای نظارت بر رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا از 11 بیمارستان استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش وبدا؛ دکتر سیده فاطمه حسینی در هفتمین نشست ستاد کمیته ارزیابی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، در تشریح گزارشی از اقدامات انجام شده در مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد اظهار داشت: نظارت بر گندزدایی اجساد متوفیان مبتلا به کرونا و بازدیدهای روزانه و هفتگی از بخش‌ها و واحدهای مختلف بیمارستان و کلینیک تنفسی در خصوص نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی ، جایگزینی سیستم ثبت ورود و خروج چهره ای به جای انگشتی، تأمین مواد گندزدایی سطوح و گندزدایی مرتب مکانهای عمومی ، تامین و توزیع وسایل حفاظت فردی مورد نیاز شاغلین بر اساس دستورالعمل های وزارتی ، تامین و توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده دست ها، آموزش در خصوص پوشیدن و درآوردن وسایل حفاظت فردی، استفاده کامل از ظروف یکبار مصرف برای هرگونه مواد غذایی ، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بخش ها و واحدها ،تب سنجی و ثبت و ارجاع موارد مشکوک کروناویروس به مراکز بهداشت از جمله اقدامات صورت گرفته است.
وی درخصوص بازدید از مطب پزشکان متخصص نیز گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری تاکنون، در مجموع 157 مورد بازدید از مطب پزشکان متخصص انجام شد .
دکتر حسینی اضافه کرد: مجموع تعداد مطب های فعال پزشکان عمومی در سطح شهرستان شهرکرد 40 مورد است که با انجام 69 مورد بازدید و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تذکرات لازم به مطب هایی که در رعایت پروتکل ها ایراد داشتند داده شد.
وی جمع‌آوری آب سرد کن، استفاده از وسایل یکبارمصرف، دفع صحیح پسماندهای پزشکی، تهویه مناسب سالن انتظار، گندزدایی مرتب و صحیح سطوح، وجود مایع شوینده ،دستمال کاغذی و دستشویی و دسترسی به روشویی، استفاده بیماران از ماسک، استفاده صحیح پزشک و کارکنان مطب از تجهیزات حفاظت فردی با توجه به نوع خدمت، نوبت دهی صحیح جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت فاصله اجتماعی را از ملاک های سنجش در بازدید از مطب ها عنوان کرد.
دکتر حسینی در ادامه تعداد کل مطب های دندانپزشکان در سطح شهرستان شهرکرد را 98 مورد اعلام کرد و گفت: در مجموع 176 مورد بازدید از این مطب ها انجام گردید.
وی تصریح کرد: تعداد درمانگاه های عمومی نیز 12 مورد است که در مجموع 22 مورد بازدید و نظارت انجام شده است.
همچنین با لحاظ بازدید های انجام شده از درمانگاه‌های دندانپزشکی،مؤسسات رادیولوژی و فیزیوتراپی و دفاتر کار مامایی و تغذیه مجموعا حدود 800 بازدید از مراکز بخش خصوصی انجام شده است.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان گفت: با توجه به اینکه برخی شاخص‌های بهداشتی در مطب ها به صورت صددرصد رعایت می‌شود، اما سه فاکتور اصلی شامل نوبت دهی صحیح جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت، نهادینه شدن فاصله اجتماعی و فضای کوچک مطب ها از مشکلاتی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.
وی ضمن تأکید بر اهمیت همکاری مراجعین به مطب ها در فاصله گذاری اجتماعی از مردم خواست بر اساس نوبت قبلی و زمان تعیین شده جهت مراجعه در مطب حضور یابند و از تجمع در مطب خودداری نمایند.
تعداد بازدید:
662
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal