مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/10/24
برای بازگشت کامل به زندگی قبل از شیوع کرونا حداقل باید دوسوم جمعیت کشور واکسینه شوند
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شاید موثرترین راه برای غلبه بر بیماری کرونا واکسیناسیون همگانی باشد افزود: برای ایجاد ایمنی دسته جمعی باید حداقل بیش از 60 درصد جمعیت واکسن را دریافت کنند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی برای بازگشت به زندگی قبل از شیوع بیماری کرونا واکیناسیون وسیع را لازم دانست و افزود: به نظر نمی رسد طی 2،3هفته آینده امکان انجام واکسیناسیون وسیع در کشور وجود داشته باشد و ممکن است این اقدام به بهار سال آینده موکول شود.
وی، برای بازگشت به روال عادی زندگی تزریق واکسن برای درصد بالایی از جمعیت و گروه های پرخطر را لازم دانست.
دکتر شیرانی با بیان اینکه همان طور که رعایت دستورالعمل و موازین بهداشتی موجب کاهش بار بیماری کرونا شد، بر عکس آن نیز صدق می کند گفت: هرگونه سهل انگاری و عادی انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی شعله ور شدن دوباره بیماری را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: به لحاظ علمی کاملا مشخص است که چیزی موجب شیوع بیماری می شود، بیماری ویروسی بیولوژیک است و مراودات انسانی عامل انتقال آن از فردی به فرد دیگر است، لذا مهمترین راه کنترل بیماری محدودیت تردد ها، منع برگزاری دورهمی های خانوادگی، دوستانه و تجمعات است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از آنجایی که اعمال محدودیت ها نمی تواند عمری و نامحدود باشد، باید به طور تدریجی و پلکانی این محدودیت ها برداشته شود.
دکتر شیرانی اضافه کرد: در ابتدا باید محدودیت هایی که کمترین اثر و بیشترین تاثیر را بر معیشت مردم دارند از جمله اصناف و مشاغل بازگشایی شود و همان گونه که نهضت همگانی مردم برای پرهیز از دورهمی ها، جشن های عروسی و کمتر از آن مراسم های عزاداری در کاهش بار بیماری موثر بود در بازگشایی ها نیز آخرین مرحله بازگشایی و نقطه رفع محدودیت ها برداشته شدن منع برگزاری تجمعات و دورهمی های خانوادگی و فامیلی و دوستانه باشد.
دکتر شیرانی گفت: پس از اصناف نیز می توان برخی تجمعات اجتماعی مثل مدارس و جلسات به مقدار معدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی و در نهایت شاهد بازگشایی دورهمی های خانوادگی باشیم.
تعداد بازدید:
263
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:1 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal