مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۰
1399/10/26
چهار شهرستان در چهارمحال و بختیاری به رنگ آبی درآمد
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی ودرمانی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه چهار شهرستان شامل سامان، بن، کوهرنگ و خانمیرزا در این استان به وضعیت آبی کرونایی تغییر کرد.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اعلام این خبر تصریح کرد: در هفته پیش رو 4 شهرستان به رنگ آبی و مابقی 6 شهرستان استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد قرار دارند.
وی افزود: وضعیت آبی به این معناست که تعداد افراد بستری نسبت به جمعیت در این شهرستان‌ها به ازای هر 100 هزار نفر کمتر از دو مورد در 24 ساعت می باشد که بار بیماری کمتری در پی دارد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: با توجه به مراودات زیاد بین شهرستان ها کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی به دقت و وسواس از سوی مردم و مسئولین ضروری است.
وی اضافه کرد: به ویژه هشدارهایی اخیراً در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در تعداد مراجعین بیماران سرپایی مشکوک به بیماری نوپدید کووید19 به مراکز درمانی مشاهده شده است که می‌طلبد مردم رعایت اصول بهداشتی را بیش از پیش در نظر بگیرند تا همچنان ثباتی نسبی و پایداری در آمار بیماری کرونا در استان برقرار گردد.
وی در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در بیست و ششمین روز از دیماه سال 1399 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 194 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 47 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 5 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، هم اکنون 98 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 61 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی افزود: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 730 نفر می‌باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون 12 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
241
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal