مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/11/02
پرهیز از تجمعات همچنان الزامی است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنان پرهیز از برگزاری هر گونه تجمعات، جلسات، دورهمی های خانوادگی ، جشن عروسی، مراسمات عزا و تجمعات سیاسی در استان چهارمحال و بختیاری الزامی است.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در سی و دومین نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ایران سه موج بیماری را پشت سرگذاشت گفت: خوشبختانه در حال حاضر با اعمال مدیریت‌های هوشمند و اجرای طرح ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، وضعیت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری به ثبات نسبی رسیده است اما همچنان نگرانی‌ها در خصوص افزایش مراجعه کنندگان بیماران سرپایی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه آبان ماه 99 به لحاظ شیوع بیماری کرونا فاجعه انگیز گزارش شد چراکه ظرفیت بیش ازیک سوم تخت‌های بیمارستانی استان مملو از بیماران کرونایی بود گفت: از اول آذرماه با تمهیدات اندیشیده شده سیل نزولی آمار کرونا آغاز شد و خوشبختانه با کم شدن تعداد بیماران بستری و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید 19 ، هم‌اکنون به وضعیت ثبات نسبی دست یافتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری منحوس کرونا در چهارمحال و بختیاری تعداد نمونه گیری‌های انجام شده از افراد مشکوک به این بیماری، 63 هزار و 546 مورد بوده است.
دکتر شیرانی اضافه کرد: از این تعداد 22 هزار و 975 مورد مثبت گزارش شد و 735 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در استان چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: در مجموع 22 هزار و 975 نفر در استان در دام کرونا گرفتار شدند.

وی افزود: هم اکنون حفظ فاصله فیزیکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از مهم ترین پروتکل‌های ست که باید از سوی مردم و مسئولین رعایت گردد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی همچون استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده جزو استان‌های برتر در کشور قرار گرفته است .

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر محله و خانواده محور گفت: این طرح با راهبردهای 7 گانه از اول آذرماه 99 آغاز شد و با هدف کاهش موارد بستری و مرگ و میر و همچنین حمایت از آسیب دیدگان ناشی از کرونا با موفقیت در استان در حال اجراست.

دکتر شیرانی یادآور شد: این طرح در قالب تیم های سه گانه عملیاتی شامل تیم های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در سطح استان اجرا می شود.

دکتر شیرانی تاکید کرد: بهتر شدن شرایط به منزله برداشته شدن محدودیت ها نیست و بازگشایی ها باید به صورت پلکانی و با اولویت مشاغل کم تاثیر و کم هزینه انجام شود.
تعداد بازدید:
193
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal