مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۹
1399/11/07
روند کاهش بیماری از حدود 2 هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری کاملاً متوقف شده است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند کاهش بیماری از حدود 2 هفته گذشته در این استان کاملاً متوقف شده است افزود: در حال حاضر از یک ثبات نسبی برخوردار هستیم و در شرایط بیم و امید به سر می بریم.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: تعداد بیماران سرپایی نیز در نوسان است و در برخی روزها افزایشی است.
وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و تغییر ماهیت ویروس، از احتمال شیوع و خیزش جدید بیماری ابراز نگرانی نمود.
دکتر شیرانی گفت: یکی دیگر از نگرانی ها در خصوص اپیدمی کووید 19، ابتلای کودکان و نوجوانان به بیماری بویژه در استان های پر جمعیت و بزرگ و دریافت گزارشهای متعدد از افزایش بیماری در این گروه سنی است، که خوشبختانه در استان چهارمحال و بختیاری گزارشی مبنی بر افزایش بیماری در کودکان و نوجوانان گزارش نشده است.
وی ادامه داد: به واسطه مجاورت با استان بزرگ و افزایش مبتلایان در گروه های سنی کودکان و نوجوانان در این استان و با توجه به اینکه پیش درآمد افزایش شیوع بیماری در جامعه افزایش بیماری در کودکان و نوجوانان است، نگرانی ها از آغاز موج جدید بیماری زیاد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توجه کمتر نوجوانان و جوانان به رعایت پروتکل های بهداشتی و سرایت بیماری توسط این گروه به سایرین را از دیگر نگرانی ها در خصوص بیماری کرونا برشمرد.
دکتر شیرانی گفت: وضعیت 4 شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا بر اساس رنگ بندی ها، آبی و سایر شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی، از عوامل موثر در افزایش شیوع بیماری به عدم توجه به بهداشت تنفس و دست ها و حضور در تجمعات به مدت طولانی اشاره داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در ششمین روز از بهمن‌ماه 99 در چهارمحال و بختیاری گفت: طی 24 ساعت گذشته 179 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 35 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.
وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 2 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته دکتر شیرانی، هم اکنون 84 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 54 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته 2 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 744 نفر اعلام نمود.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
253
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal