مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/11/08
استان چهارمحال و بختیاری پیشتاز در امر کنترل و مدیریت اپیدمی کووید 19
 وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: به همت مسئولین، همراهی مردم و مدیریت صحیح مسئولین حوزه سلامت، این استان در امر کنترل و مدیریت اپیدمی کووید 19 جز استان های موفق کشور بشمار می رود.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در جلسه هیات امنای دانشگاه، در حال حاضر از مسائل مهم حوزه سلامت به بحران شیوع بیماری کرونا اشاره داشت و افزود: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های لازم در استان برای مقابله با بحران ها و ضعف در امکانات بخش های ویژه و تجهیزات تشخیصی، مسئولین امر با لحاظ استراتژی و شرایط خاص استان اقدام به برنامه ریزی و اقدامات مداخله ای و بعضاً نوآورانه ای نمودند که حاصل آن موفقیت نسبی در امر کنترل اپدیمی کووید 19 از ابتدای شیوع این بیماری در کشور است.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری تنها با یک پیک شدید بیماری کرونا مواجه شد افزود: بیشترین میزان شیوع بیماری در استان دراواخر تابستان و ناشی از افزایش مسافرت ها ، مسائل فرهنگی و برگزاری مراسم های عقد و عروسی پیش از شروع ماه های محرم و صفر و تمایل هم استانیانی که ساکن مناطق دیگر کشور هستند به حضور در آئین عزاداری دهه اول محرم در زادگاهشان، موجب اوجگیری بیماری و طولانی شدن آن به مدت 12 هفته در استان شد.
وی با بیان اینکه شیب تند نزولی منحنی کرونا از اوایل آذرماه در استان آغاز شد افزود: از حدود 3 هفته قبل روند نزولی بیماری متوقف شده است اما خوشبختانه افزایش هم نداشته است.
دکتر شیرانی گفت: در تعداد مراجعات سرپایی نیز با نوسان هایی مواجه و در شرایط بیم و امید هستیم.
به گفته وی، در مجموع از ابتدای شیوع بیماری 64 هزار نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام که از این تعداد تست 23 هزار نفر مثبت گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پشکی شهرکرد تعداد مراجعات سرپایی و بیماران بستری را به ترتیب 19 هزار و 4 هزار نفر اعلام کرد و افزود: مجموع فوتی های ناشی از کرونا نیز به 744 مورد رسیده است.
دکتر شیرانی با بیان اینکه بجز شاخص مرگ بیماران بدحال در سایر شاخص ها وضعیت استان از نرم کشوری بهتر بوده است اظهار داشت: درصد فوت مبتلایان به کرونا در استان کمتر از میانگین کشوری و درصد بهبود یافتگان بیش از آن می باشد.
وی، کاهش بار مراجعات بیمارستانی و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه و تعداد بسیار اندک فوتی در اورژانس را از دیگر توفیقات دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در کنترل اپیدمی کووید 19 برشمرد.
وی چهارمحال و بختیاری را علی رغم محدودیت ها، کمبود مراکز تخصصی و بیمارستانی و عدم امکان تفکیک بیمارستان های ارائه دهنده خدمت به بیماران کرونایی، از استان های پیشگام در امر مقابله با کرونا برشمرد و افزود: راه اندازی کلینیک های تخصصی تنفسی و تشکیل تیم های حمایتی تنفسی و معرفی 38 مرکز منتخب برای ارائه خدمات به بیماران مشکوک به کرونا از دیگر اقداماتی است که منجر به ارائه عملکرد موفق دانشگاه در سطح ملی شد.
به گفته وی، در حال حاضر بطور متوسط روزانه 50 بیمار بستری و حدود 13 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو هزار و 700 دانشجو و حدود 240 عضو هیات علمی در هفت دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل و خدمت هستند.
وی، تعداد کارکنان این دانشگاه را هشت هزار و 300 نفراعلام و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با 9 بیمارستان و بیش از 120 مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و شهری و قریب به 400 خانه بهداشت به مردم خدمات ارائه می نمایند.
گفتنی است، جلسه هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در هفتمین روز از بهمن ماه 99 در محل سالن کنفرانس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مجتمع رحمتیه دانشگاه و همزمان بصورت ویدئو کنفرانس در محل دفتر نماینده وزیر و دبیر هیات امنای مجامع و شوراهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
تعداد بازدید:
208
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal