مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/11/09
انجام 64 هزار و 653 مورد نمونه گیری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی
وبدا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا از اول آذرماه 99 تا کنون، در مجموع 64 هزار و 653 مورد نمونه گیری در چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
به گزارش وبدا، مهندس سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در هشتمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا و پانزدهمین نشست کمیته ارزیابی و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اجرای گام چهارم بسیج ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید 19 به شیوه محلی و خانواده محور با عنوان "طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی"، کاهش 70 درصدی آمار در موارد مراجعه کنندگان سرپایی، موارد بستری و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به دنبال داشت.
وی افزود: با اجرای این طرح از اول آذرماه 99 تا کنون، در مجموع 64 هزار و 653 مورد نمونه گیری انجام شد که از این تعداد 23 هزار و 188 مورد مثبت قطعی اعلام گردید و 744 نفر جان خود را از دست دادند.
رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه هم اکنون ناقلین سالم به عنوان تهدیدی جدی در انتشار بیماری در جامعه مطرح هستند افزود: 20 تا 25 درصد موارد مثبت را ناقلینی که بدون علائم بیماری هستند تشکیل می‌دهند.
مهندس جزایری اضافه کرد: در همین راستا و به دنبال دستور وزیر بهداشت، چند کیوسک انجام تست کرونا از افرادی که به ظاهر سالم اند و به صورت داوطلبانه تمایل به انجام تست دارند در سطح شهر مستقر شده است.
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا هدف از این اقدام را شناسایی افراد مشکوک و ناقل و همچنین تسریع در قطع زنجیره انتقال بیماری اعلام کرد.
مهندس جزایری یادآور شد: همچنین 77 مرکز ثابت برای انجام تست کرونا در سطح استان و 1 تا 3 اکیپ سیار برای نمونه گبیری از افراد ناتوان در هر شهرستان فعال است.
وی تاکید کرد: خیز جزئی در آمار کشور از روز گذشته آغاز شده که امید است با هوشیاری مردم در رعایت اصول بهداشتی باید شیب صعودی کنترل و مدیریت شود.
تعداد بازدید:
188
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal