مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/11/09
مناطق محروم برای رفع محرومیت نیازمند نگاه ویژه حاکمیت هستند
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه سلامت یکی از گسترده ترین وظایف حاکمیت هر کشور بشمار می رود که ارائه خدمات این حوزه در مناطق محروم نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولین است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، سلامت یکی از مسائل فرابخشی است که حدود 20 تا 30 درصد اهداف آن توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی محققق می گردد افزود: از هنرهای مدیریتی این است که مطالبات مردم و واقعیت های موجود چه به لحاظ قوانین و چه ظرفیت های کشور را به هم نزدیک و زمینه را برای همکاری بین بخشی فراهم نماید.
وی، کسب رضایت مردم را از دیگر هنرهای مدیریتی برشمرد که با ارائه خدمات مطلوب حاصل می شود.
وی با بیان اینکه بر اساس مستندات موجود کشور در ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان در سطح دنیا سرآمد و به لحاظ مهارت علمی و فنی پزشکان و کادر درمان، تجهیزات پزشکی نه تنها کمبودی ندارد بلکه بالاتر از نرم جمعیتی است. افزود: نقطه ضعف اساسی در برخورد های انسانی و روابط اجتماعی است که غالب نارضایتی ها را ایجاد می کند که به نظر می رسد ناشی از کمبود نیروی انسانی است.
دکتر شیرانی با اشاره به سطوح مختلف خدمات حوزه سلامت افزود: خدمات نوع اول و سطح 1 شامل: پیشگیری و ارائه خدمات در مراکز بهداشتی است و خدمات سطح 2 و 3 در کلینیک ها و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی ارائه می شود و خدمات سطح 3 شامل توانبخشی، توزیع عادلانه تجهیزات و خدمات است.
وی با بیان اینکه تنها حوزه درمان درآمدزاست و بخش عمده ای از درآمدهای اختصاصی دانشگاه صرف پرداخت حقوق نیروهای قراردادی و شرکتی می شود افزود: این در حالی است که به واسطه کمبود شدید بیمارستان و مراکز درمانی خصوصی و بیمارستان تامین اجتماعی در استان، بیشترین بار مراجعات بیماران به مراکز درمانی به دوش دانشگاه علوم پزشکی است.
دکتر شیرانی با اشاره به تاکید دولت بر توزیع عادلانه خدمات اظهار داشت: توزیع امکانات نباید برابر باشد بلکه مناطق محروم در اولویت و وضعیت و شاخص سلامت در توزیع امکانات باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با تاکید بر اعمال سیاستهای تشویقی برای جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار افزود: در حال حاضر در وزارت بهداشت پرداخت ها پلکانی است که به نفع استان های کوچک نیست.
وی ادامه داد: از طریق ملی باید یکسری اصلاحات در خدمات حوزه سلامت ایجاد شود و در حوزه پرداخت ها تا وقتی که پرداخت مبتنی بر عملکرد است باید سیستم تعرفه ترجیحی در مناطق محروم اجرا شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تعداد کارکنان این مجموعه را هشت هزار و 300 نفر اعلام و افزود: 40 درصد نیروها قراردادی و شرکتی هستند.
دکتر شیرانی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی در بهمن ماه امسال و جذب بیش از 700 نیرو در رده های مختلف استخدامی افزود: امید است برخی از کمبود نیرو در این دانشگاه برطرف شود.
وی در ادامه به موفقیت دانشگاه در تهیه و راه اندازی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی پیشرفته طی سال های اخیر اشاره داشت و از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست همکاری و رایزنی های لازم برای قرار گرفتن استان در لیست استان های در اولویت تامین تجهیزات و اعتبارات قرار بگیرد.
گفتنی است، جلسه هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در ششمین روز از بهمن ماه 99 با محوریت تشریح وضعیت ارائه خدمات در حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و مطالبات و انتظارات این مجموعه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیوان محاسبات استان برگزار شد.
تعداد بازدید:
274
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal