مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1399/11/12
فعالیت 60 مرکز درمانی ترک اعتیاد با مجوز دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 60 مرکز درمانی ترک اعتیاد زیرنظر این دانشگاه در سطح استان خبر داد.

به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در برنامه تلویزیونی با عنوان یاریگران زندگی در راستای مبارزه با مواد مخدر از شبکه استانی جهانبین اظهارداشت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اقداماتی را در راستای پیشگیری و درمان معتادان عهده دار است.
وی با توجه به اینکه معتادان برای تامین مواد ممکن است دست به کارهای خطرناک بزنند و همچنین عوارض پس از مصرف مواد در جامعه خطرآفرین است گفت: علاوه بر اینکه روش های مصرف مواد می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد، در سلامت اجتماعی نیز تاثیر گذار است.
وی افزود: فرد معتاد، به عنوان یک بیمار محسوب می‌شود و از نظر جسمی هم در معرض بسیاری از بیماری‌ها همچون HIV، عفونت‌های عروقی، قلبی و ... قرار دارد.
دکتر رحمانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در جهت کاهش عوارض مصرف مواد، اقداماتی به منظور پیشگیری، تغییر روش‌های مصرف (استفاده از مواد کم خطر و کم عارضه تر) و همچنین کاهش ریسک بیماری های پرخطر برای معتادان انجام می‌دهد.
وی افزود: روان‌درمانی مهمترین روش در پیشگیری و درمان اعتیاد است که در این خصوص مطب ها، کلینیک های تخصصی روانپزشکی و 60 مراکز درمانی خصوصی و دولتی در سطح استان قابل دسترسی و آماده ارایه خدمات هستند.
وی با بیان اینکه در این مراکز یک روان‌کاو و روان‌پزشک افراد دارای اعتیاد را تحت درمان قرار میدهند ادامه داد: متادن تراپی از جمله راهکارهای موثر برای درمان معتادان است، در این روش فرد مواد را به طور کامل کنار نمی‌گذارد بلکه مواد را از فرمی به فرم دیگر تغییر می دهد.
دکتر رحمانی افزود: در این روش به جای استفاده از مواد غیرقانونی مثل تریاک، هروئین و...از متادن (شربت یا قرص) به صورت مجاز و با دوز مشخص با عوارض بسیار کمتر، تحت کنترل و نظارت پزشک استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دوره درمان بسته به شرایط 6 ماه تا سال ها ممکن است بطول بینجامد خاطرنشان کرد: آنچه در درمان معتادان حائز اهمیت است تمایل و انگیزه افراد برای ترک می باشد، که هر چه تصمیم قاطعانه تر گرفته شود زمان درمان کمتر و با سرعت بیشتر سپری خواهد شد.
تعداد بازدید:
447
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:7
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal