مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/11/17
هشدار درخصوص افزایش بیماران مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از هفته گذشته مراجعه کنندگان با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان چهارمحال و بختیاری، به صورت ملایم روند افزایشی داشته است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی با اعلام این خبر اظهارداشت: انتظار می رود طی دو هفته آینده تعداد بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌های استان افزایش یابد.
وی تصور اینکه کرونا تضعیف یا از بین رفته را نادرست و غلط عنوان کرد و افزود: بیماری‌ نوپدید کووید19 به صورت سینوسی افزایش یا کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: رفتار اجتماعی مردم مهمترین علت کاهش و افزایش این بیماری است به طوری که هرچه رعایت بهداشت و ترس و اضطراب مردم از ابتلا به بیماری بیشتر باشد شاهد کاهش آمار خواهیم بود و همچنین هرچه سهل انگاری و عادی انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یابد، شیوع بیشتر بیماری را به دنبال دارد.
دکتر شیرانی یادآور شد: هرچند استفاده از ماسک، شستن دست و رعایت بهداشت دست و تنفس مهم است اما چیزی که بیشتر از همه باعث شیوع بیماری می‌شود جمع شدن دورهم به ویژه در فضاهای سربسته به مدت طولانی و فاصله کم است.
وی افزود: مهمترین چیزی که این روزها سلامت جانی مردم را تهدید می‌کند تجمعات و عدم رعایت فاصله فیزیکی در مراودات اجتماعی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با اعلام آمار جدید بیماری کرونا در استان در هفدهمین روز از بهمن ماه سال 1399 اضافه کرد:طی 24 ساعت گذشته 263 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 40 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 3 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: هم اکنون 92 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 59 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با اعلام ثبت دو روز متوالی بدون فوتی ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان 755 نفر می‌باشد.
به گفته وی، هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
357
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal