مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/11/20
رفتار فعلی و میزان پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی سرنوشت بازار شب عید را تعیین می کند
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تمایل بازاریان برای کسب اطلاع از وضعیت شیوع بیماری کرونا و احتمال اعمال محدودیت ها در شب عید، یادآور شد، رفتار فعلی مردم و میزان توجه آنها به رعایت پروتکل های بهداشتی تعیین کننده وضعیت فعالیت اصناف و بازاریان طی روزهای آتی خواهد بود.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در گفت و گوی بخش خبر 20 صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در نوزدهمین روز از بهمن ماه 99 به تشریح وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان و ضرورت توجه جدی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی پرداخت.
وی تصریح کرد: ‌از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای حدود 66 هزار بیمار مشکوک، تست تشخیص کرونا انجام و نتایج آزمایش حدود 24 هزار نفر مثبت قطعی اعلام شد.
به گفته وی، از ابتدای اپیدمی کووید 19 کمتر از 5 هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری و بیش از 750 نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری در استان از دست دادند.
دکتر رحمانی با بیان اینکه، چهارمحال و بختیاری برخلاف سایر نقاط کشور که با 3موج بیماری کرونا روبه رو شد، تنها یک موج کلی را تجربه کرد افزود: از آذرماه سال جاری شاهد سیر نزولی نسبتا شدید در آمار مبتلایان به کرونا و ثبات نسبی در آمار بیماران بستری ناشی از این بیماری بوده است.
وی با ابراز نگرانی از اینکه اخیرا با افزایش تقریبا 2برابری مراجعات سرپایی در استان مواجه هستیم. متذکر شد، در صورت تداوم این روند، افزایش موارد بستری طی یک تا دو هفته آینده را شاهد خواهیم بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و در صورت تداوم سیر ثابت آمار مبتلایان به بیماری کرونا، می توان نتیجه آن را در هفته های دوم و سوم اسفند ماه که زمان اوج فعالیت بازاریان و فروش شب عید است با کنترل شیوع بیماری، شاهد بود.
دکتر رحمانی ادامه داد: بازاریان و کسبه می توانند با درخواست رعایت فاصله اجتماعی، الزام مشتریان به استفاده از ماسک و ترغیب و تشویق مردم به پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع و دورهمی از افزایش شیوع بیماری کرونا، نارنجی و قرمز شدن وضعیت شیوع این بیماری و اعمال محدودیت های شدید و تعطیلی ادارات و بازار در روزهای پایانی سال پیشگیری نمایند.
وی در خصوص تامین واکسن کرونا در استان اظهار داشت: تعدادی واکسن روسی تا آخر هفته وارد استان و کادر درمانی شاغل در ای سی یوهای مراکز درمانی که طی یکسال اخیر به بیماری کرونا مبتلا نشده اند در اولویت مرحله اول تزریق واکسن کرونا قرار دارند.
تعداد بازدید:
291
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal