مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۵
1399/11/21
آغاز واکسیناسیون کرونا در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از آغاز تزریق واکسن کرونا در این استان همزمان با سراسر کشور در بیست و یکمین روز از بهمن ماه 99 خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: محموله اولیه شامل 150 دوز واکسن می باشد که به اولین گروه در اولویت یعنی کادر درمانی شاغل در ای سی یوهای مراکز درمانی استان ترزیق خواهد شد.
به گفته دکتر شیرانی، سه گروه کادر درمانی، کهن سالان و بیماران زمینه ای در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند که توزیع واکسن در بین همین گروه ها نیز اولویت بندی می شود.
وی ادامه داد: به تدریج با ورود محموله های جدید به کشور سایر گروه ها و عموم مردم واکسن را دریافت می نمایند.
دکتر شیرانی تعداد واجدین شرایط دریافت واکسن در مرحله اول را 260 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد در بخش های ای سی یو و ویژه کرونایی مراکز درمانی استان مشغول به خدمت هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: پس از کارکنان بخش های ای سی یو به ترتیب سایر بخش ها از جمله اورژانس و بخش های عمومی کرونا در اولویت دریافت واکسن قرار خواهند گرفت.
دکتر شیرانی افزود: پیش بینی می شود، پیش از عید اولین گروه هدف، در بهار تمرکز بر روی کهن سالان بویژه کهن سالانی که در مراکز اقامتی مستقر هستند و یا در مراکز نگهداری معلولین نگهداری می شوند و در اولویت بعدی سالمندان با رعایت ترتیب سنی و در مرحله های بعدی بیماران زمینه ای در اولویت دریافت واکسن قرار خواهند گرفت.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد واکسیناسیون عمومی با شروع تولید واکسن ساخت ایران و از تابستان سال آینده در کشور آغاز و تا پاییز و زمستان سال 1400 به اتمام برسد.
تعداد بازدید:
454
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal