مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/11/22
روند شیوع کرونا در هفته جاری در چهارمحال و بختیاری از ثبات نسبی برخوردار است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علی رغم اینکه در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی در آمار مراجعین و بیماران بستری با علایم مشکوک به کرونا بودیم افزود: در هفته جاری این روند دارای ثبات نسبی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی همچنین با بیان اینکه ثبات نسبی در میزان شیوع کرونا به هیچ وجه به معنی عادی شدن شرایط و کاهش خطر نیست متذکر شد، با هرگونه عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا شاهد افزایش شیوع آن خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا همزمان با سراسر کشور از بیست و یکم بهمن ماه جاری در استان و تزریق واکسن برای کادر درمانی بخش های ای سو یو افزود: این روند تا تزریق واکسن برای تمامی کادر درمانی شاغل در بخش های حساس و ارائه دهنده خدمات به بیماران کرونایی و سایر بخش ها ادامه دار خواهد بود.
به گفته وی، با ورود محموله های جدید واکسن سایر گروه های هدف از جمله سالمندان واکسن را دریافت خواهند کرد.
دکتر شیرانی گفت: تاکنون بروز هیچ گونه عارضه ای از سوی افرادی که واکسن را دریافت کرده اند در استان گزارش نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در بیست و سومین روز از بهمن ماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 202 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد 42 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 3 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
دکتر شیرانی افزود: هم اکنون 90 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 60 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
وی با ابراز خرسندی از اینکه در شبانه روز گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش نشده است. مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را کماکان 760 نفر اعلام کرد.
دکتر شیرانی گفت: هم اکنون 8 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
264
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal