مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۲۸
1399/11/26
ویروس جهش یافته کرونا وارد کشور و در حال چرخش است
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: موارد متعددی از ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی در کشور گزارش شده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت و گوی بخش خبر 20 صدا و سیمای استان در بیست و ششمین روز بهمن ماه 99، بر ضرورت اعمال محدودیت های تردد در مناطق با وضعیت قرمز و نارنجی تاکید و از مردم خواست در شرایط کنونی از مسافرت های غیر ضروری خودداری نمایند.
وی افزود: متاسفانه وقوع دو، سه اتفاق بطور همزمان، سطح هشدار و نگرانی ها را از شیوع خیز جدید بیماری کرونا افزایش می دهد.
دکتر شیرانی اظهار داشت: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی حتی در دسته دوم یعنی افرادی که مسافرت به خارج از کشور نداشته اند در حال چرخش است.
وی تصریح کرد: افزایش شیوع بیماری کرونا در برخی نقاط کشور بویژه استان خوزستان، نگرانی ها را در سایر نقاط از جمله چهارمحال و بختیاری که مراودات انسانی زیادی به این استان دارد افزایش داده است.
به گفته وی، مراودات و همجواری شهرستان لردگان با استان خوزستان موجب شد تا این شهرستان پس از مدت ها با افزایش موارد ابتلا، از وضعیت آبی وارد وضعیت زرد شود.
وی ادامه داد: ویروس جهش یافته کرونا بیشتر جوان ترها و میانسالان را گرفتار و موجب بروز علایم بالینی شدید در مبتلایان می شود.
دکتر شیرانی گفت: توصیه هایی که در فروردین و اردیبهشت ماه و اوایل شیوع بیماری کرونا در استان به مردم داشتیم مجددا تکرار و نسبت به خطرات جدی برگزاری محافل و دورهمی ها و انجام مسافرت های غیر ضروری هشدار داده می شود.
وی در ادامه از مردم خواست، از مسافرت در این شرایط خودداری و در صورت ضرورت، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، با تعداد کمتری مسافرت نمایند.
وی همچنین متذکر شد، افرادی که به واسطه تحصیل یا اشتغال در جایی خارج از محل سکونت خود هستند، در بازگشت به منزل اصول خود قرنطینگی را تا چندین روز رعایت نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: مسئولین مواظب تردد در مرزهای ورودی باشند و ورود و خروج خودروهای شخصی با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداران و همکاران مراکز بهداشتی و درمانی باید بیشتر کنترل شود.
دکتر شیرانی همچنین از خانواده ها خواست، از پذیرش مهمان از خارج استان پرهیز نمایند چرا که مسافرت در این روزها خطر آفرین است.
تعداد بازدید:
353
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal