مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۱
1399/11/28
در شرایط سخت کرونایی بیشترین نگرانی ها از برپایی محافل دورهمی و مسافرت های بین استانی است وبدا
؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به چرخش ویروس جهش یافته کرونا در کشور و بروز بیماری با عوارض شدید اظهار داشت: بیشترین نگرانی ها در شرایط کنونی در خصوص برپایی محافل دورهمی و مسافرت های بین استانی است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: واکسن کرونا در مرحله اول ترزیق و تنها در 15 درصد افراد عوارض زودگذر و معمول داشته است.
وی با بیان اینکه در استان یک ثبات نسبی برخوردار هستیم افزود: البته در برخی روزها با نوسان روبه رو هستیم.
وی تصریح کرد: طی یک هفته گذشته هم در موارد سرپایی و هم در موارد بستری با خیز نرم افزایشی رو به رو شده ایم اظهار داشت: علی رغم آنچه در ابتدا در خصوص ویروس جهش یافته مطرح شد، این ویروس از قدرت سرایت بالا و عوارض شدیدتر
نسبت به ویروس قبلی برخوردار است و بیشتر جوان ترها و میانسالان را درگیر می کند.
وی، نسبت به خطرات مسافرت های بین استان هشدار داد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان در بیست و هشتمین روز از بهمن ماه 99 اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 268 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ‌36 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 5 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 99 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 66 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ابراز تاسف از اینکه، طی شبانه روز گذشته 2 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شده است. مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 763 نفر اعلام کرد.
به گفته وی، هم اکنون 13 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
تعداد بازدید:
278
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal