مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۱/۳۱
1399/12/03
قدرت سرایت ویروس جهش یافته کرونا 30 تا 70 درصد بیشتر از نوع چینی آن است
وبدا؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: قدرت سرایت ویروس جهش یافته کرونا 30 تا 70 درصد بیشتر از نوع چینی آن است.
به گزارش وبدا؛ دکتر فریدون رحمانی در گفت و گوی برنامه زنده "مردم و مسئولان" در بیست و هشتمین روز از بهمن ماه 99 در تشریح ویژگی های ویروس جهش یافته کرونا اظهار داشت: از ویژگی های این ویروس خاصیت جهش یافتگی ژنتیکی آن است.
وی تصریح کرد: این ویروس با استفاده از خاصیت سرایت پذیری بالا در بازه زمانی بسیار کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافت.
به گفته وی، هرچقدر که ویروس افراد بیشتری را مبتلا کند، تکثیر پیدا کند و گردش بیشتری داشته باشد به همان نسبت قابلیت جهش یافتگی آن تشدید می شود.
دکتر رحمانی با بیان اینکه قطعاً طی شیوع بیماری کرونا ویروس در مناطق مختلف بارها جهش های متعددی داشته است افزود: معروف ترین نوع جهش یافته آن نوع انگلیسی است که با سرعت زیادی در حال سرایت به نقاط مختلف جهان است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ابراز نگرانی نسبت به اینکه در شرایطی که شاهد سیر نزولی بیماری و در شرایطی مشابه خردادماه هستیم و مردم حساسیتشان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر شده است افزود: با ورود ویروس جهش یافته به کشور با معضل جدی مواجه خواهیم شد.
وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که، درگیر شدن جوانان تر ها و کودکان بر شدت نگرانی ها می افزاید.
دکتر رحمانی افزود: بالاتر بودن سرعت انتشار ویروس در افراد با سنین پایین و خاصیت انفجاری ویروس در جامعه و بروز عوارض حادتر و قدرت سرایت پذیری بیشتر آن، همگی از ویژگی هایی است که به نگرانی های ویروس جهش یافته انگلیسی دامن می زند.
وی با بیان اینکه در ویروس قبلی،‌ سیر انتقال بیماری با سرعت کمتر و در ابتدا خانواده و اطرافیان نزدیک فرد مبتلا و بعد از 2 تا 3 هفته علایم بارز و به مرور حاد تر می شد افزود: در ویروس جهش یافته هر فرد آلوده به طور همزمان می تواند حدوداً 6 نفر را آلوده کند.
وی ادامه داد: همچنین در ویروس قبلی علایم در فرد مبتلا به تدریج با تب، لرز، تنگی نفس و به مرور با درگیری ریوی بروز پیدا می کرد، ولی در نوع جهش یافته آن به سرعت علایم به سمت وخیم شدن و درگیری شدید ریوی پیش می رود.
تعداد بازدید:
351
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal