مدیریت روابط عمومی
۱۴۰۳/۲/۶
1399/12/06
مشاهده چندین مورد بیمار مشکوک به کرونای نوع انگلیسی در استان
وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ضمن ابراز نگرانی از افزایش شیوع بیماری کرونا در استان همجوار بویژه نوع جهش یافته آن که به ویروس انگلیسی مشهور است، از مشاهده چندین مورد بیمار مشکوک به کرونای نوع انگلیسی در استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: با توجه به حال عمومی نامساعد، سنین پایین و اسقرار سریع بیماری در افراد مشکوک به نوع جهش یافته ویروس، نمونه های آزمایشگاهی برای تشخیص نوع ویروس به تهران ارسال شده و منتظر پاسخ قطعی آن هستیم.
وی تصریح کرد: اگر چه هنوز وجود ویروس نوع جهش یافته در استان به اثبات نرسیده است اما وجود آن در استان دور از انتظار نیست.
به گفته وی، با توجه به رفتار تهاجمی ویروس، قدرت سرایت بالا، بروز علایم شدید و درگیر کردن سنین جوانی و نوجوانی باید مراقبت های بیشتر انجام شود .
دکتر شیرانی در ادامه توصیه کرد: در این فصل مردم از مسافرت و پذیرفتن مهمان از سایر استان ها و شهرستان ها جدا خودداری نمایند.
وی ادامه داد: افرادی که به واسطه کار، تحصیل یا تفریح در نقاط دیگر کشور هستند در بازگشت به منزل حتماً اصول قرنطینگی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید 19 در پنجمین روز از اسفندماه 99 در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون 100 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 65 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
به گفته وی،طی 24 ساعت گذشته 316 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 44 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست 11 مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
وی با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته یک مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_19 در استان گزارش شده است، مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را 768 نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ، هم اکنون 11 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند بر ضرورت توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی بعنوان موثر ترین راه مقابله با بیماری کووید19 تاکید نمود.
تعداد بازدید:
239
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:1
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal